Hona behöver hem nu!
Födelsedatum: ungeför 7 November 2010, vet inte säkert.
färg, teckning o hårlag: Black hooded slät
kön: Hona
kullstorlek vid födsel o vid avvänjning (4v): vet inte säkert.
faderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
moderns namn, födelsedatum, vikt: vet ej
syfte med parningen el om det är omplacering, anledning:
Min andra råtta fick avlivas förra veckan, och nu är Annika ensam. Jag har inte bestämmt mig om jag vill omplacera Annika ännu eller om jag skall skaffa fler, men om jag hittar ett bra hem känns det kanske bäst att hon flyttar då jag skall flytta snart och vill isf vänta med fler råttor, men vill inte att hon skall va ensam så länge.
omplacering- hur råttan/råttorna är i karaktär, i flock etc:
Annika är en ung råtta, och jag har inte hunnit jobba med henne så mycket, då min andra hona som jag fick avliva va väldigt sjuk i slutet och gick på medicin och fick matas och behövde mycket uppmärkamhet i slutet.
Det ända "problem"jag kännt med Annika va att hon kissar mycket, då utanför buren, vilket gjorde att jag inte haft henne ut mycket det senaste, jag skrev om detta här på forumet och fick förslaget att ha henne springandes i badkaret lite, jag har inget badkar, men helkaklat badrum och där har hon nu fått springa runt en massa. då ett badrum inte är världsstort har detta fått henne att bli mycket mycket tamare och nu sitter hon gärna i tröjan (utan att kissa på en). Så detta ser jag INTE som ett problem längre!
Annika är en sprallig tjej som älskar att springa av sig och ÄLSKAR att klättra! tvättställningen är favvo! hon tycker som sagt om att mysa i tröjan och älskar frukt puré. Hon hade gillat att ha kompisar i hennes ålder, det märkte jag när hon va tillsammans med min gammla dam, som inte alls orkade leka.
pris och om råttorna är reg i SRS eller annan klubb: Ej reggad, pris ej viktigt!
Vi bor i Göteborg, Västra Götaland. Hör gärna av er om Annika hade fått ett fint hem hos er! voneyben@hotmail.com