Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 538 ggr
Lamina
0

Varför göra det så komplicerat?

Har ju fått vibranord att ge till min Kira mot hennes rossel. Att medicinera råttor är ju inte så lätt. Men vi lär oss tillsammans, jag och Kira. jag lär mig nya grepp att hålla och hon lär sig hur man tar sig ur dom. Nu har hon väl mer eller mindre lärt sig att inte komma ut när matte kommer med sprutan. Efter lite lockande och pockande tänkte jag att jag skulle prova vad som hände om jag stack in sprutan genom gallret. Döm om min förvåning när hon kom farande som skjuten ur en kanon och började slicka på den! Lilla Kira tycker jättemycket om sin medicin och slickar villigt i sig alltihop. Jag kan inte hjälpa att fundera över varför jag skulle göra det så komplicerat… Skrattande

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Katoz
0

Hihi, underbart :)

Katoz

Itchy
0

:P allt som kommer genom gallret är ju jättegott, och måste ätas/drickas upp direkt

jag använder mej oxo av denna metod :P

You can't spell Bitchy without Itchy

hus-musen
0

tänk om de skulle funka på mina oxå.. de hade varit så mycket enklareGlad

Qui dormit, non peccat

Anvariel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Två av mina, Coco och Noja, ÄLSKAR Vibranord!! GOTT GOTT GOTT säger det och hugger tag i sprutan oh vägrar släppa. Saphira är dock spektisk så henne kan man inte lura. :) Men Vibranord är ju människomedicin och de har smaksatt det med hallon och något annat. Så det kanske faktiskt smakar gott. Underlättar enormt när alla tre går på antibiotikakur just nu - det är bara Saphira jag behöver trilsklas med.

Men Metacam - DET är INTE gott!! Huuuj, t.o.m. jag känner ju stanken i flera timmer efter jag gett åt Saphira. Iik.