Bildtråd, Skåning+polack
I mörkret finns det alltid lite ljus.
Efter lite hemskheter så kommer det lite positiv förstärkning av 11 rosa pluppar. Alla ser mörkögda ut. 5 lite mörkare, 6 ljusare.
2-3 Pojkar och 6 som ser ut att bli dumbo.
Karamel är lugn och snäll. Försvann fort ur buren när den öppnades och lämnade mig med ungarna. Inge reaktion när de började pipa. Men tar hand om dom väl. 1 dygn, 5-6gram.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
ÅÅÅÅH! Äntligen bebisar!
Som tidigare nämt är jag ute efter två honor (men blir nog en från dig och en från MangoMelons kull som är beräknad till nästa vecka eftersom jag pratat med er båda), så…pax för en hona…gärna dumbo ^-^
*sparar bilder till mitt bebisalbum* <3
Bara tre pojkar lyckades jag åstakomma.
Ett par av de små ser ut att bli velveteen. Inga siameser i sikte. Inte sett i oss i dags ljus på ett tag, men 5 väldigt snygga natt svarta, två agouti och 4 vår matte inte helt satt fingret på vad vi är. Men gissningen är russian blue agouti/russian silver agouti och russian blue.
En av oss svarta flickor har dumbo öron. Ser även ut som det är två till av oss i skaran som kommer bli dumbo.
Vem av oss som flyttar vart och vad matte kommer behålla har vi inte bestämt ännu.
Kull temat är nästan satt och kommer publiceras nästa vecka.
Matte orkade inte dra med sin dator till jobbet i dag så bilderna kommer i kväll på oss.
Aaaaw!
Ser fram emot bilder!
Jag hade ju pratat om siameser, men kommer nog kunna få det ur mangomelons kull istället, så jag är intresserad av din lilla svarta dumbotjej, eller någon av ryskorna :)
Grattis! :)

Underbart! vad skoj! och ja måste säga det till dej ocskå, perfekt timing för lite goda nyheter!

Zickan jag vet att du e galen i svarta råttor
Oj va jag älskar att retas med dig.
gillar svarta råttor om de är och förblir så svarta som möjligt ;-)
Inte helt klar på hennes färg.
Kan va en ljus russian blue agouti eller nått liknande. Har inte varit hemma vid dagsljus och tycker inte hon ser ut som en rblag här på nätterna. Men skenet kan bedra.
14 gram ligger hon på i går iaf

Åå så goa dom är! 
Kommer om några timmar och pussar lite på dom 
<3

Jättefina bebbar! :)
http://zlitter.webs.com/halloween.htm
Mer info om kullen och vilka som söker hem :-D
Coolt namn :)
*kollar sidan för uppdateringarna*
Hur snart vill du ha bokningar och betalning, förresten? Jag kommer ju behöva få min lilla vän till Stockholm, så jag kommer betala extrasumman för transporten.
nu har jag inga naglar alls kvar. ägnat en bra stund åt att tugga på dom varje gång jag är på väg att skriva "jag med, jag med *vinkar* en till mej oxå!"
#42 haha..
#41 jag har inge brottom med det ännu. släktens namn är långa. tar tid att skriva i stamtavlorna. men skulle behöva namn och adresser etc och ha sånt fixat innan jag skickar in. Men det kan vi ju ta på pm eller mail eller något. brukar inte uppskattas att diskutera i bild trådarna.
Vilken underbar bildtråd! Karamel ser ut som en riktigt härlig tjej!
Fina bebbar oxå..
Iiiih! Vilken är lilla celebration? <333333
zickaaaaaan! Vilken är celebration of the dark?
Åhh de är sååå söta allihopa!
Ah förlåt. haft lite uselt med tid :-P
Gjort om alla bilderna. Alla ligger nu ute med namn på hemsidan:http://zlitter.webs.com/halloween.htm
Ja har jätte dålig med tid för datorn just nu. Men alla som vill kan jaga mig för att få se sina små i cam via msn som alltid.
@zickan *sparar bilden på hemsidan av celebration* <3
Den var inte postad här, är hon på någon av dessa andra bilder också?
…och, hon ser lite ruffsig ut…är hon typ…smygvelveteen? :)
@zickan Ah, nu så, stuff makes sense :)
Nu är det lilla tjejen jag trodde det skulle vara från början också ^-^
*kollat ändringarna på hemsidan*
jag har varit jätte snurrig senaste veckan. Men nu är allt som det ska vara.
Det är två personer som inte hört av sig om sina råttor så de kommer ut i tråden så fort jag får lite hjälp av husmusen som jag just pma :-D

Har du virrat klart ännu???
jag nej.. inte för fem öre :-P
Nu är det bara 2 ev 3 som änu söker hem
Intressant kull. Kan man få lite info om stammen?
Alltid nyfiken på djur som ev har "arinellor" i släkten, speciellt om misstanke för Graphite finns. 
#66 dom har väl inge arinellor i släkten?. Iaf inte på absinthes sida. Polackerna har inget de ca 10-15 led bakåt som har släktforskats fram. Om det nu inte ligger nått på silennas eller nihms sida. De har hon ännu inte fått tag på för mer info.
Har inge liggandes på datorn men kan skriva ihop den stamtavla jag har på dom. Absinthe har mer
ev "arinellor" skrev jag eftersom jag har noll koll på stammen
det jag INTE skrev var att graphitebärare finns bland rb… (speciellt djur som har djur från tyskland, danmark och därikringvarande länder) så jag är ju nyfiken av två skäl…
åh, vilken fin! 
#70 tack. det tar sig. Men får inte helt till det ännu.
Ska försöka komma med nya bilder. Har på datorn som är med på jobbet. Men får se om jag få lite tid till det..
Tyvärr åkte vi på en släng ohyra. Tror pga det som vikterna inte är jätte bra. Eller om hon inte orkade med en så stor kull. Kan dra ut lite på dagarna innan jag släpper dom.
Haha.. var så jätte duktig. Fotade och vägde alla bebbarna igen. Men glömde givetvis ta med mitt block och lägga in bilderna ifrån kameran.. asg
Vikterna är mycket bättre än vad jag först trode. De ser mindre ut än vad de är helt enkelt. Just nu är det bara någon få bebbe som kanske kan få en dag extra här hemma. Men det är ett par som ändå inte ska flytta försen i dec och två i jan.
Vikterna är rätt olika men de flesta låg på 70gram när det var en vecka kvar.
Så nu är det bara att bestämma en passande dag och vart de ska hämtas upp. Den 24 nov måste jag sova ut och ta hand om djuren lite extra. Men den 25-27nov är jag fri.
Kommer även åka till sthlm den 4-5 dec och infinna mig på Lucia utställningen. Sover hos en kompis i Uppland-väsby på fredagen. Men kommer åka in till stan osv innan.
Lördags morgon hämtar jag upp geten i bålsta och vidare till utställningen.
Eftersom pm är som det är skriver jag här :)
Esko kommer till mig på måndag!
Haha.. jo den där jädra pm funktionen är inge kul :-P.. skrev ergo på pappret efter anime serien ergo proxy som jag tittade på när min kompis räddade hans liv från zoo affären ihop med hans kompis.
jag har sökt upp hans uppfödare i ludvika som lämnade in honom på zoo affären. har hans födelsedatum, färger på föräldrar och syskon. har fyllt i regg papper som jag kommer skicka in nu så fort jag fixat ett kuvert till.
iof ska du ju bara ha han som sällskap men det är alltid roligare med jobbiga papper att drälla runt :-P
Kullen ca 1½ år nu. bara 7 levande kvar. 2 bröder avlivna för dominans, ena varit oral från ung ålder och bråkat i sin flock. Både har bitit 2 människor flera gånger.
Resten avlidit. Celabration har en snabbväxande tumör och kommer troligen snart avlivas. Wicked tror ägaren inte lever så länge till efter hur hon betett sig sista tiden. Varit lite slö osv.
Karamel sutra avled den 14 oktober 2010. Rosslat massor från ett års ålder. Behandlad flera gånger. Sista gången tog inte :-/
Åh man blir ju sugen på att köpa sig en liten bebis.
Söta var dem med :)
http://sunflake.weebly.com
Hälsningar Erica och råttorna :)
Mer uppdatering för de som ännu har någon kvar ifrån denna kull.
Av de 7levande kvar ur denna kull har nu ytterligare en rapporterats på väg att avlida. Fick just nyhet från gotland att en av honorna har åkt åp en trolig stroke. Ska in med henne till veterinären, men låter inte som hon kommer klara sig.
Så snart är det bara 5 kvar.

Hej Zickan!
Jag är på jakt efter en hane till min redan befintliga hane som fortfarande bor hos sin uppfödare. Jag undrar om du har någon som söker ett nytt hem, gärna en ljus då den hane jag har är mörk. Jag hade en uppfödare på G men hon har strulat så mycket så att jag har bestämt mig för att söka efter en hane på annat håll.
Mvh
Provson
kanske kan skriva pm än i denna tråd ;-)