Förvirrad rått ägare.
Köpte en naken råtta som enligt affären skulle vara 6 veckor gammal, köpte henne förra onsdagen.
Hon bettede sig helt normalt och var söt och social, tills igår då det otroliga hände, hon fick 9 ungar :O .
Eftersom jag aldrig har fött upp rått ungar själv blev jag väldigt chockad och vet inte riktigt vad jag ska göra?
Ska iallafall gå till affären idag o berätta vad som hänt och ifrågasätta vilken koll dom egentligen har.
Ge gärna tips om vad jag kan göra i min situation !
oj herregud! koll kan de verkligen inte ha! tyccker du skall gå dit o krava hjälp i form av saker eller liknande
Nu kommer jag att låta hård, men kulla bebisarna.
Hon är naken, en bebis själv och just flyttat till ett nytt ställe.och gudarna vet vem som är pappan och hur han är. Han kan vara den första råtta som åkte i frysen pga. sin aggressivitet.
Om du väljer att behålla ungarna så ber jag dig läsa hela mat och boende sektionen här på Rif, rekommenderas en viss mängd mat och fetter till en digivande hona, dubblera det. För hon måste ju hålla värmen, ge ungarna mat, och hålla sig själv vid liv.
Jag skulle inte vilja vara i dina skor oavsett val.
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Stackars skruttan! Vad var det för djuraffär?