Råttor iFokus

Råttor

Etikettsläktforskning
Läst 1292 ggr
zickan
0

Fairfox+Kiwa

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är det beräknat med bebbar i morgon eller på fredag :-D. Foxy har inte gått upp så mycket. Bara 67 gram än så länge. Absinthe fick 14 stycken pluttar. Vad tror ni foxy får? :-D

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

zickan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..

zickan
0

Foxy är jätte go. Sitter och slickar på mig när man gosar med henne. Kanske kan bli en bra kull ändå :-).  Kiwa åker hem till absinthe snart igen. Kommer bli väldigt intressant och se hur han sköter sig där. Om det bara är stressen i resan och nya lukter eller om han är dominant. Kommer inte kulla foxys ungar iaf.
Även om de kan bli aggresiva som äldre så är det ändå en planerad kull som jag bär ansvaret för. Planen är att endast skicka iväg ungar till folk jag verkligen litar på. Resten stannar tills man kan va lite mer säker att de inte börjar bitas. Så håll tummarna för en liten kull :-D

Terato
0

Jag hoppas att allt ska gå bra och det blir fina, goa, bebisar!

..Och gissar på att det bli 6 stycken ungar!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

fiffiluren
0
Katrin82
0

Åh vad spännande :) Jag tror på 6.

Här hemma har jag en tjej som gått upp 120 gram nu, så snart blir Geisha  mormor (som för övrigt gick upp 180 gram..uha)

zickan
0

#5 :-) oh hubba blir morbror

Katrin82
0

#6 Japp. Vill absolut inte förstöra din tråd. Men en liten snabbfråga, vad väger han nu. vet ju att han växte så snabbt när han var liten. Geishan vägen alla fall 440.

zickan
0

Lugnt. Länge sedan jag vägde han nu men lite över 600.

Absinthe
0

5 ungar.. =)

Absinthe
0

Kiwa är troligtvis dominant agouti, dvs AA och inte Aa.. alla blir agoutivarianter.. mina verkar bara bli agoutis

Bim
0

Jag tror att hon får åtta ungar… Jag lovar, jag är bäöst på att gissa på hur många avkommor djur får! :D

zickan
0

haha :-)
Mamman fick ju bara 5 ungar i både sina kullar. Så vi får se :-). ska bli intressant.

eloize
0

tror på 7 små…

zickan
0

#10 mamman bär ju på en färgsmet från ena sidan. Så det kan nog dyka upp lite mer än bara agouti.Silverfawn t.ex. Vi får se :-D. Ska bli intressant

Terato
0

Jag tror Absinthe menade att alla blir tickade! :)

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

Absinthe
0

Precis.. ^^,

zickan
0

var för trött för att tänka :-P

MangoMelon
0

Men Zickan har du bytt Avatar?! :O

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

zickan
0

mohaha.. jepps :-P.  Kiba min angora tjej får va med en stund nu.

Animalen
0

Det blev ju endast Agouti och Fawn/Silverfawn i Kiwavas kull, alla hoodeds.

[Har mamma och syster här hemma] Kyss  Skrattande

Månen frågade mig

- Varför gråter du

Jag svarade:

- Vad skulle du ha gjort om himlen lämnat dig

zickan
0

Det blev en jätte mysko födsel. Först kom 1 pipande unge. Sedan inge mer och tiden tickade på. Efter ett dygn hade det ännu inte kommit fler ungar och den som föddes hade hon ätit upp. Satt uppe till kl 5 i morse tills jag total slocknade i soffan. När jag äntligen vaknade vid 17 tiden i dag så kunde man pusta ut. Det pep i buren igen.
Så nu har hon 3 honor och 3 hanar. Varav alla ser ut att bli släta dumbosar. Foxy slickade på mig först när jag kom. Men när jag hade kollat könen och höll på att stoppade ned ungarna så naffsade hon till lite och sa att det var nog. Så nu får hon vara i fred med sina rosa pipisar :-D

Nu ska jag se om jag kan hitta bra hem till några med eller om de flesta kommer stanna här. Pga ev dominans bärande så vill jag inte gärna att de hamnar i fel hem och avlas på. Inge av honorna får avlas på alls. Och hanarna kan jag tänka mig avel efter 1½ år om HELA kullen är bra och den kull hos absinthe också är okej. Så hem är viktigast, annars stannar de här för gott :-D
En tjej flyttar till Ullis och en till ett annat jourhem hos Sara. Så de kommer stanna i närheten :-D.

zickan
0

Nu är det endast en levande kvar ur denna kull(Anne Bonny): Jätte go hona som fungerar bra hos sin ägare, men naffsat till mig rejält hårt när jag varit på besök. Annars håller hon sig i skinnet och är jätte älskad.
Resten avlivade av sina ägare, en hane avlivad här. Alla pga dominans där de inte fungerat i flock och bitit sin ägare.
Fairfox har lugnt somnat in. Blev 2,3år.