Min råtta blöder ur örat o har en böld! hjälp!
Min råtta är 2 år och 3 månader , hon är pigg och är precis som hon ska hon äter och busar som vanligt. Men för en vecka sen upptäckte jag en böld vid hennes käke, precis vid/under örat och det kom gegga ur örat på henne. jag trodde det var skabb först men det är det inte! jag gör rent varje dag, men bölden försvinner inte och igår började det blöda. Det blöder ur örat på henne idag också jag har rengjort det 2 gånger idag för det kommer ut mer blod. Vad kan det va? hon mår bra annars och är som hon ska. snälla hjälp! mamma vägrar åka till veterinären för hon är så gammal. :(
Ring veterinär och rådfråga åtminstone..
En böld vid käken kan orsaka ätstörningar så djuret inte få i sig mat och om den även orsakar att det blöder ut ögat så är det inte bra.
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
Låter som hon har en tand som spökar. Ta henne till en veterinär.
Det är inte de lättaste att behandla, men det kan gå om inte bölden är alldeles för stor/djupgående..
vet ni någon bra smådjursveterinär som kan mycket om råttor?
hennes öra började lukta väldigt illa också igår. :(
Öroninflammation. Behöver antibiotika. Ring veterinär (har en själv)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
har tid på torsdag hos en duktig veterinär som kan råttor, hoppas det blir bra. skriver in här och säger vad som var fel. Hoppas min Råtta (Dottie) som hon heter blir frisk så man slipper avlivning :(