Råtthane 1 år söker hem
Råtthane 1 år söker hem Jag tog hand om en råtthane för några månader. Vi besökte veterinären & han fick medel emot ohyra. Nu har han för länge sen blivit av med ohyran men han går inte ihop med mina 2 råttor. Tanken ifrån början var att han bara skulle stanna tills han blev helt frisk och sen få ett annat hem. Men eftersom att jag redan hade 2 egna råtthanar tänkte jag att han kunde få bo hos mig ifall han gick ihop med dom. Men det fungerar verkligen inte och jag tycker så synd om honom som får sitta ensam. Han verkar inte ha något behov av att vara med andra råttor heller. Men det blir svårt för mig att ha 2 separata burar då mina killar springer ute hela tiden när vi är hemma. Jag tror att han skulle få det bättre hos någon som kan ge honom mer tid än vad han faktist får hos mig. Som ensamråtta behöver han ju jätte mycket sällskap. Och eftersom att han inte går ihop med mina "fördelas min tid mellan dom olika burarna" och ingenting är som det borde. Mina får mindre tid än vad dom är vana vid och han får mindre sällskap än vad han borde få.
Han är 1 år, rex, stor, jätte snäll. Däremot så har han haft tendenser till att "smaka" på (läs: ta stora tuggar av) fingrarna när man luktar mat. Det är det enda negativa jag kan komma på. Förutom att han är en lortgris som dom flesta andra hanar ;) Han behöver ett permanent hem som han kan få stanna i. Någon som ger all sin kärlek och mycket av sin tid. Kanske skulle han fungera i någon annas flock? Jag vet inte. Det är inte akut, han får stanna här tills han hittar ett permanent hem. Jag vet bara att han förtjänar mer än vad jag kan ge honom.
Maila: maliceangel@hotmail.com
Kanske bra att skriva vilken färg/teckning han har, om han kommer från djuraffär eller uppfödare osv…? 
och vart han finns
tass :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
eller helt enkelt använda sig av annonsreglerna så får man med allt viktigt
tass :)
You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Han är född i december 2009. Rex, roan, inte reggad i srs. Han finns i Bålsta. 4 min utanför Stockholm. I närheten av Uppsala, Enköping & Västerås.
Han gillar mat, är lite för rund. Gillar att ligga i knät & bli kliad. Van vid både hund & katt. Han är väldigt nyfiken! Dock är han lite osäker när han springer lös, men det tror jag beror på att han känner lukten av våran katt, även om han aldrig springer lös när hon är hemma.
Han har bott med flera råttor förut. Hans burkamrat dog för några månader sen och ägaren beslöt sig för att inte ha kvar honom då mycket pga att han hade ohyra. Han hade flera sår på kroppen när jag tog hem honom och jag tror att det kommer ifrån den andra råttan + kliandet. Det kan också vara en anledning till varför han inte kommer överens med andra råttor nu. Mycket mer än så vet jag inte.
Jag tog med honom till veterinären för en hälsokoll och hon sa att han var helt frisk men lite för rund. Ohyran blev han fri ifrån i början på december.
Han är en gosklump! Älskar att ligga i tröjfickan när vi lagar mat :) ska försöka ladda upp en bild på honom också.
Snälla, fyll i mallen som finns under "annonsregler" och gör en ny tråd, då blir det också en lättare översikt för köpare/intressenter! :)