Kastrering eller inte??
Jag har en hane som skulle behövas kastreras för hans lilla flicka har inte det utrymmet i sin bur som hon ska ha pgr av att det kan bli inavel!
jag fick 11 små råttbebisar fredagen den 13 och vi sparade en hona men hon skulle behöva komma ner hos de andra hanarna men då skulle hon bli med barn så vad tycker ni kastrera eller inte vad är bäst köpa en ny bur eller kastrera???
men vareför tog ni en hona om ni bara har hanar annars? problemet med en kastrering av en hona är ju att det är en mycket större operation än det är hos hanar ( fast det är rätt stort ingrepp det med då råttkillar har så stora bollar.. )Jag skulle inte göra det, hellre ge bort henne till en annan med honflock, eller ge henne en större bur och en rumskompis .

troll
Qui dormit, non peccat
vaddå troll?
Troll - nån som skriver saker bara för att uppröra och göra folk arga, och för att få uppmärksamhet. Ljuger om sin identitet osv
men det gör jag inte
Rattass - skulle anta att hon tror det då du inte har aktiverad personlig sida osv ^^;
Men har honan suttit själv sen du sålt dom andra?
?
så du säger att hon setat på ett vägldigt begränst utrymme sen augusti?
Som sagt, varför spara en hona om du har en flock hanar?
Billigare för dig att köpa bur än att kastrera alla hanar som det även finns en risk för att de inte klarar operationen.