Inavel eller ej?
Funderar på om mina två dubbelrexar är inavel eller inte.
Mamman var gravid när den förra ägaren tog emot enne, mamman är helnaken och har inget hår. Ungarna hon fick, som jag har två av är dubbelrex. Så mamman har väl inte blivit tjuvparat med något syskon? För då hade dem väl varit väldigt nakna?
Dem har dessutom siamesteckning som mamman inte hade, hon hade ingen teckning.
Vad tror ni?
Min fuzzkille, Tokyo, har minst ett kullsyskon som inte är fuzzbärare. Det vet jag eftersom mina yngsta killar är resultatet av en tjuvparning mellan sagda kullsyskon och en hane som jag vet är fuzzbärare. Men i deras kull kom det inget fuzz. Tokyos föräldrar är båda pälsade fuzzbärare, så ca 25% av ungarna är inte fuzzbärare.
Naket är ju inte dominant, så det beror ju helt och hållet på hur mammans föräldrar såg ut, vet du det? Om båda var pälsade nakenbärare så kan dom ju mycket väl fått ungar i kullen som inte bär på naket. Om hon parade sig med någon av dom så får hon ju "normalpälsade" ungar. Om en var pälsad nakenbärare och den andra naken så kan dom få pälsade nakenbärare. Då borde det ha kommit 75% naket i hennes kull. Var dom båda nakna så är det helt klart inte inavel det handlar om.
Så vitt jag förstått så är inte siames dominant heller. Så det gäller samma sak där…
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Jag har ingen aning, inte förra ägaren heller >< Vet bara att mamman var väldigt naken
Blev det några nakna alls i kullen?
Egentligen är det omöjligt att säga. Är mamman köpt på djuraffär? Då är det nog troligt att hon parat sig med något kullsyskon eller en nära besläktad råtta.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Ingen aning :$
Ganska säker på att de inte var en djuraffär