Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2321 ggr
Fawo
0

Leker hon med mig?

Min råtta Molly (8 månader) springer alltid fram till buröppningen (i en furet tower) när jag öppnar den. Sedan när jag ska plocka upp henne kutar hon iväg ett varv i buren, ställer sig sedan vid dörröppningen och kollar på mig.
Sedan försöker jag ta tag i henne igen och kvickt springer hon ett varv till. Riktigt sjukt snabbt. (Hon kan t.o.m springa in i saker som är bredvid för att hon inte ser sig för)

Hon gör inga ljud ifrån sig och hon gör inget kroppsspråk som visar rädsla eller något. Hon bara… springer, och låter mig inte fånga henne.

Är detta någon slags lek? xD

// Fawo (;

Zolah
0

- skuttar - hon och som kastar huvudet lite som en häst?

Fawo
0

Hon skuttar o hoppar upp i luften mycket. Men har inte noterat om hon kastar med huvudet ^^

// Fawo (;

Lancia
0

Låter som lek det där ja. Speciellt om det är skutt och hopp. :)

Dramatik
0

Hehe, låter som bus tycker jag:) Skrattar du så busar hon. (Haha, svårt att låta bli när de skuttar sådär tycker jag:P)

Fawo
0

Ja det ser lite gulligt ut när de studsar omkring så där!

och efter att jag stängt buren så hoppar hon på min andra råtta och blir jagad av henne ist. Sedan när de kommer till en "återvändsgränd" stannar de och brottas. Kan komma något litet pip ibland, men inga "skrik"

// Fawo (;

Zolah
0

då är det definitivt bus :)

jag minns mina cannabis bröder xD om man busade med en så blev dom ås vilda att dom började brottas med varandra ^^

Jespersen
0

Min lilla Villemo gör också så. Petar man på henne eller "tufsar" henne över ryggen eller helt enkelt sätter ner henne på hyllan i buren när hon hänger i luckan så drar hon ett varv tokryck sen kommer hon tillbaka :) Så himla gulligt, kan inte låta bli att skratta åt henne när hon studsar runt som en gummiboll i buren.

Lancia
0

Har två 800-grams hanar här hemma som gör samma sak. Det ser kul ut! :D

Dramatik
0

#8 Haha, och jag som tycker mina 650 gramspojkar ser roliga ut:P Haha, dina måste se ut som värsta elefanterna som kommer studsandes.XD

TokBlyger
0

Vad gulligt Skrattande

Jinaum
0

Min snart två årige Deadly gör så sedan han blev kastrerad. Brukar "Dutta" honom på baken och raffsa lite så får han total fnatt. Även om man gör till rösten å säger något i still med "buttbuttbutt bollbollboll"