Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2066 ggr
[crazykitty]
0

Sammanföra 2 vuxna råttor

Hej

Jag har precis satt ihop 2 i stort sett vuxna råttor. Den ena en tjej på över året den andra en kastrerad kille som snart fyller året, (vet inte exakt när), som inte gick ihop med sina förra burkamrater. Hennes kompis som hon bodde med innan avlivades igår.

Det gick fint när dom mötes ute på neutral mark, nosade på varandra men inget mer, så jag satte ihop dom i en nyskrubbad bur.

Nu när dom är i buren har dom kivats lite, han har liksom tagit över botten och rumpat och jagat upp henne på övre delen av buren. Kan lägga till att han är ganska mycket större än den lilla damen.

Finns det något mer jag bör tänka på eller ska jag låta dom hållas så länge det inte uppstår blodvite? Tänkte gå och lägga mig snart då jag ska upp tidigt imorgon men vet inte om jag vågar låta dom sitta hela natten och dagen imorgon tillsammans.

hus-musen
0

Lämna dem inte ensamma innan du är säker på att de går bra ihop!

Har du otur så kommer du hem till blodbad, har du tur så går det bra. Men dumt att chansa.

Qui dormit, non peccat

Dramatik
0

Det låter inte lovande att han beter sig så mot henne. Men sen är han väl också kastrerad av en anledning? Vilken?

[crazykitty]
0
#1 Jag lät dom vara i buren tillsammans under natten eftersom buren står i samma rum som jag sover i gjorde bedömningen att jag skulle vakna om jag hörde att det höll på att gå åt h*****
När jag vakna låg dom tillsammans i en sputnik och sov Skrattande
#2 Jo han kastrerades för att han inte gick ihop med mina andra grabbar, rumpade dom också en del och blev jagad i buren. Han kunde sitta i ett rör och pipa och typ fräsa medans en av dom andra killarna stod under röret och försökte komma åt honom, också han fräsandes.

Han har aldrig bitit eller gjort illa någon av dom andra grabbarna vill jag poängtera.

Ihopsättningen verkar ha gått bra, dom brottas lite emellanåt men det är väl mest rangbråk.

Dramatik
0

#3 Okej, hoppas det går fortsatt bra:)