Fråga till artikel skrivare
jag håller på att skapa ett 'mini forum' på en engelsk site som heter gaiaonline ( som är ett stort forum typ? lite svårt att förklara ).
Och jag undrade om det är OK om jag tar och översätter era artiklar MEN länkar till original artikel samt ger personen som skapat artikeln all cred?
jag gör detta för att den enda råttforumet där är lite så man höjer ögonbrynet, skulle vara roligt att kunna lära ut hur vi gör och varför vi gör så. Känner om jag skulle skriva allt själv så finns risken att det blir igentligen samma sak som ni skrivit fast på ett annat sätt.
har skapat en annan tråd som heter gaiaonline där jag söker folk som är aktiva på den sidan så dom också kan hjälpa mig med detta :)
Tack på förhand :)
så du hänger på gaiaonline ;P Var ett tag sen man var där
#1 Yes, varit det länge. Samma nick som här
#3 Tack C: visar bara hur mycket fritid jag igentligen har xD
Har ju iofs bara skrivit en artikel än så länge, och vet inte om det är av intresse att skriva av/översätta just den. Men vill du så får du ;)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#5 uppskattas :) dock har jag redan skrivit en artikel själv med liknande innehåll men jag tar gärna och läser igenom den du har just nu och ser om jag kan komplimentera (stavning? D:) informationen ^^
en annan bra sak med att översätta är att jag finner det lättare att komma ihåg infon själv med :)
Jag har mer eller mindre sagt ja eftersom det bara ger mer spridning av kunskap om råttor och iom. att författanra får all cred och det länkas hit ser jag inga problem med.
Du får använda dom jag skrivit också :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#7 tack Allamej :) jag har varit verkligen sugen på att översätta din artikel med nakenråttor då det verkar vara en av dom mest vanliga folk har vad jag sett hittils.
Det är inte min utan Monicas, Odette som är medis på hamsterforumet :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Är inte den översatt från Engelska från början..?
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
OMG gaia! xD Haha där hängde jag i många år back in the days…monoo var mitt huvudkonto :D
Lamina, jajamensan :)
Borde det inte vara lättare att leta rätt på orginalet istället då?
Om inte annat så finns ju risken at den som skrev orginalet känner igen sin artikel, med några smärre förändringar kan jag anta, och blir arg över "stölden".
//Lamina
jag tror ju inte att dom kommer vara på gaia Lamina :)
Sedan om ni vet om att artiklarna finns på ett annat ställe tar jag gärna länken till 'grunden' där all info togs ifrån. För då skulle jag kunna skapa en enkel länktråd
#14 Sant, men vill e bara nämna det. ;)
//Lamina
#15 hehe ^^
Zolah, skriv till Odette på hamster iFokus så får du nog reda på var hon hittade artikeln :)
#17 har skickat ett meddelande, får se om det kommer fram eller om jag skickat till fel person ^^;