Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 2103 ggr
Piaell
0

Nyser - vilka mediciner är bäst?

Hej!

Vår ena råtta har börjat nysa rätt mycket och låter ibland lite när hon andas. Så jag skall kontakta veterinären idag. Men jag har för mig att jag läst något om att veterinärer har skrivit ut bättre och sämre mediciner. Jag tycker vår veterinär är bra på smådjur, men är det någon medicin som jag skall ifrågasätta om hon förseslår den?

Råttan är 2 år och 1 månad, pigg och alert men jag vill ju inte att hon skall bli sämre.

hus-musen
0

Baytril och ronaxan =)

Men om hon bara nyser lite, prova och höj luftfuktigheten och se till att hon har det varmt, det kan hjälpa. Många råttor och människor blir förkylda så här års.

Qui dormit, non peccat

Piaell
0

Tack!

Är de medicinerna de bra?

Nja, hon har nyst lite förut, men nu har det blivit lite värre. Roiboos te har hon fått i över 1 månad och nu senaste veckan med honung i och nysningarna håller i sig, så jag tänkte att det är nog dags för veterinären nu.

hus-musen
0

De är de enda jag använder mer eller mindre. Men det finns såklar fler som jag bara inte kommer på vad de heter just nu. Kan inte tänka mitt på dagen hahaGlad

Prova och lägg blöta handdukar på varma element nära buren även om du medecinerar, om hon började nu i vinter så kan nysningarna bero på att det är för torrt.

Qui dormit, non peccat