Råttor iFokus

Råttor

Etikettgenetik-utseende
Läst 1900 ggr
alexfifan
0

Fråga om roan

Har läst på alla färg/teckningsbeskrivningar att roans ska ha ofärgad svans, hur ligger det till med det?
Har hittat en söt liten tjej som är tecknad precis som en husky roan men halva hennes svans är tydligt färgad så jag blev osäker. Foten i munnen

you can't face the problem, if the problem is your face……

Banankaka320
0

Hon är väl missmarket då? Är de "färgstandard" du läser? (a)

Lånar tråden lite :$ kan man se på ungar att dem kommer blekas? Mina pojkars päls ser lite underlig ut men de är nog bara babypälsen jag inte är van vid tror jag :o föräldrarna är inte roan

alexfifan
0

Roan är ju som dumbo, de kan bli det även om föräldrarna inte är det om båda bär på roan gener :)
Tycker det syns väl på teckningen att det är roan iaf. Sen är det väl lite vita hår utmed kanterna på färgen rätt tidigt i deras ålder med ;D

alexfifan
0

Och ah färgstandard haha :)

Dramatik
0

Jag har aldrig tänkt på det med svansarna konstigt nog, men mina huskys har ingen färg på svansarna faktiskt.

Det är inte så att det är en ambk tjej du hittat då?

Banankaka320
0

#2 Ja fast Lillemor är ju inte roan så de borde inte vara såå mkt roan i den släkten xD

alexfifan
0

#4 Nej ingen roan jag har träffat innan har haft det heller ;s Kan ju vara en bläsad ambk men tvekar på det

#5 Nej men det finns ju hur mkt dolda gener som helst! :)

Zakaraa
0

Har du ingen bild på henne? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Dramatik
0

#6 Men hur ser hon ut då? Ser det ut som om hon har blekts? Och hur gammal är hon? Har du ingen bild?

alexfifan
0

Har ingen bild för jag har inte köpt henne, såg det på en djuraffär här. Såg dock ut som amber färgad, eller någonting liknande, typ rubinfärgade ögon. Och hon vart bara fem eller sex veckor gammal så inte blekt ännu "/

Banankaka320
0

#6 Ja det klart :D

Zakaraa
0

Du tror inte du kan få fota henne om du frågar då? :)
Blev lite nyfiken här :P

alexfifan
0

Jo, det kanske jag skulle få göra, känner en som jobbar där lite. Ordnar det imorgon, hoppas hon är kvar då lilla tjejen bara, råttorna brukar gå åt som smör i solsken! :o

alexfifan
0

OKEJ nu är jag arg, har försökt posta en bild två gånger nu och mitt internet lägger av …

Funkar verkligen inte att posta bilden, men lägger in den på min blogg om några sekunder, http://rattbus.blogg.se om ni vill kika. Helt underbar tös i alla fall, är tokkär… She totally stole my heart ;o

Marre89
0

jag tycker hon ser ut som en huskey roan.. färgen vet ja dock inte.. är dålig på ljusa färger

Zakaraa
0

Håller mer, ser ut som en huskey roan, är du säker på att svansen är Färgad då så den inte bara är smutsig? ^^'
Aldrig sett en färdas roan svans jag heller så man funderar ju lite :P

alexfifan
0

Helt säker, svansen var väldigt ren och fin. Och jag håller med också… Syskonen (två tjejer i samma bur) har likadant, färg på svansen. Oo Tycker någon som vet kan svara nu, Förvånad

Dramatik
0

Husky roan är hon definitivt. Färgen var lite lurigare dock, behövs nog fler bilder för att se det, spec med tanke på att hon redan börjat blekas:)

Jo, men roan måste ju kunna ha färgad svans då. Som jag skrev i en annan tråd så kanske svansen också bleks? Jag har faktiskt aldrigt tänkt på det:P

alexfifan
0

I verkligheten tycker jag hon ser ut att vara mink i alla fall, fast å andra sidan är inte jag heller så fasligt bra på färger…

Ja, så kanske det kan vara. Kommer förmodligen inte köpa henne men om jag hade gjort det hade man ju kunnat hålla koll på det. ;o

Marre89
0

Roan bleker hela råttan.. tom svansen.. i vissa fall även ögonen.

hus-musen
0

roan kan ha färg på svansen, även om de inte brukar ha det. roan bleker även ögonen vilket syns bäst på de färger som har svarta ögon alternativt rubin.

Qui dormit, non peccat

alexfifan
0

Tack för svar :) Lite förvirrande när det inte finns någonstans att läsa om färgade svansar, alla standards jag har kollat på har det stått ofärgad svans

Zakaraa
0

Nu måste jag rätta mig själv, jag ljög _(omedvetet)
_Fixade bilder till min nya hemsida då jag kollade på bilder på min första Roan.
Jodå vist var det en halvfärgad svans alltid..
Så jag Har faktiskt sett en färgad roansvans, sorry för att jag ljög (omedvetet) Oskyldig

alexfifan
0

Haha jag vet inte om jag nånsin kommer kunna förlåta dig! :D Cool