Känner mig hjälplös
Faith har blivit nedstämd sen Russin gick bort. Jag vet att hon sörjer, men hon har gått ner från 393 g till 285 g sen hon gick bort.. Hon vill alltså inte äta som hon brukar. Hon ligger mest i luvan/knät istället för att vara den glada, positiva, klätterråttan hon brukar vara.
Jag har också försökt sätta ihop henne med Älva (som är mer framåt är Cherry) i flera dagar nu, sakta men säkert.. Men det går inte framåt. Hon är aggressiv, hon burrar upp sig, "rumpar" henne och jagar henne och brottar ner henne. Eftersom Älva är som hon är så käftar hon emot och då blir Faiths beteende värre.
Så, vad ska jag göra nu? 
Jag hatar att skriva detta och ögonen tåras när jag gör det men det bästa för Faith är att få följa med Russin…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
#1 Det var det svaret jag förväntade mig.. F*n, det var det jag inte ville. Min lilla älskade älskade Faith. Min pussgurka.. 
men gud :'(
Det är inte lite trubbel du haft sista tiden. Men för Faiths skulle så är nog det bästa att få fara till Russin <3
Massa tröstkramar
#3 Nej det har blivit vääldigt mycket nu..
Det med djurägande är en bergochdalbana, precis som med allt annat i livet, men jag håller med om att du verkar ha haft en väldigt tuff tid på sistone :( *kram* härifrån också!
Ja det är det verkligen! Usch jobbigt med sånt :(
Tack!
Lilla Faith då… Ibland önskar man att man bara kunde förklara för ett djur att dom måste bättra sig för deras egen skull, men det går ju inte… :'(
Massor med tröstkramar till dig, Lise. Och hoppas du får lite mer tur på råttfronten snart.
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#7 Jag har faktiskt sagt det till henne mn hon förstår nog inte 
Tack

Har du testat med någon annan hona än Älva? Kan ju vara att Älvas och Faiths personkemi dunderkrockar men att hon kanske kan funka med andra. Kan ligga mycket i om djuret man testar med är ranglåg/ranghög etc.
Japp, har provat med Cherry också. Försöker få tag i en äldre, stabil hona men det verkar inte vara det lättaste..