Lugn flockledare sökes
Jag söker en äldre hona, runt 1½-2 år eller äldre. Fullt frisk förstås (tumör eller lindrigt rossel gör ingenting, men i övrigt fullt frisk).
Honan jag söker är flocksmart, gärna ledartypen. Då menar jag inte ledartypen som helt enkelt tagit ledarrollen med dominans, utan den typen som helst enkelt utstrålar ledarskap, lugn och tillit. Den där kloka typen som den övriga flocken ser upp till och som den övriga flocken gärna söker sig till när de är otrygga. Den omhändertagande typen, helt enkelt. Samtidigt är hon lugn och behärskad - hon är inte den sorten som ska rusa runt och leka som en dåre, utan snarare den typen som lugnt och sansat kilar runt och nosar lite och som hellre gosar eller axelsurfar - inte av ren lathet, utan helt enkelt för att hon är så pass lugn.
Det jag vill åt är helt enkelt en ledarhona som kan ha en lugnande inverkan på min flock, någon de kan ty sig till och som kan visa de hur man beter sig. Jag har bland annat två honor som är människorädda och bits, och den övriga flocken har hittills varit till stor hjälp och visat de att man kan ta sig fram och nosa lite utan att döden dö - men allihop är av den hispiga typen som ska rusa fram som idioter rent ut sagt, och jag tror att den där lugna sansade flockledaren som de andra ser upp till skulle ge ett ännu bättre resultat på de här rädda damerna - samtidigt som det i nuläget inte finns någon solklar flockledare och jag tror att det skulle vara bra för hela flocken.
Utseende och sånt bryr jag mig inte i, det är temperamentet jag vill åt - däremot går nakenråttor bort iom smittrisken. Jag finns i Borlänge (Dalarna) men för rätt råtta åker jag gärna en bit, eller så kanske transport går att lösa. Skriv i tråden, pma eller maila gul_zebra@hotmail.com om du har vad jag söker :)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram