Chai och Java söker nya hem! AKUT
Hejsan! Här kommer två fina hannar till omplacering!
Java;
kön; Hane
Födelsedatum; Född i september 2010, så snart ett halvår.
Teckning osv; Rex, hooded cinnamon. ELler ja, vi tror att det är cinnamon iallfall. Det kan vara mink också.
Kullstorlek; Ingen aning. Köpt från bromma zoo, men han hade fyra eller fem kullsyskon i buren då han köptes.
Temperament; Underbar liten filur som vill vara med och är nyfiken och gosig. Han vill ha uppmärksamhet och gillar att springa runt och titta runt.
Han vill leka, jämt.
Chai;
Kön; pojke
Födelsedatum/ålder; Köpt maj 09, så ett och ett halft.
Kullstorlek; minns inte tyvärr. Köpt på Reginas zoo i Ö-vik.
Temperament; Väldigt mysig och trevlig att ha att göra med. Han är social och vill gärna vara med men är samtidigt väldigt lat och har inget emot att bara ligga i buren och sova. Han kan dock inte vara tillsammans med andra hanar, han klarar inte det och blir aggresiv. Han funkar endast med Java, och eventuellt med bäbisar. Det funkade med Java när han kom så vi tror det kan funka. VI har dock inte provat.
Färg; Silver Mink eubk mismarked
Anledningen till att vi omplacerar dem är för att min andra hälft blivit allergisk och vi har haft problem med boende och nu kan vi inte ha råttorna kvar :( long story.
Vill gärna ha tråden låst så fler kan se tråden, ingen av råttorna är registrerad vad jag vet om. Kanske min andra hälft gjort något åt det.
Jag nås här på sidan och på pinkiexme@gmail.com, på facebook samt på msn; pinkiexme@hotmail.com
Jag hoppas jag fick med allt!
Priset btw, kan diskuteras. huvudsaken är att de kommer till ett bra hem :3
ALlt kommer med! Stor bur, med den mat och ströet vi har kvar samt matskålar, två vattenskålar, lite leksaker osv osv.
Tack på förhand!
/Jenny petri

Var finns ni? (Du kanske skrivit det men ser det verkligen inte, ber om ursäkt isf, skyller på trötthet)

Tänkte bara säga att det med om annonsen ska vara låst eller inte betyder alltså att om tråden är låst så kan ingen skriva i den. Jag förstod det som att du trodde att den skulle nålas nämligen, tänkte så du inte missförstod?

Tråden ska inte vara låst och råttorna finns i Stockholm :) chai är verkligen min bäbis. Verkligen hur jädrans go som helst! <3 sörjer att jag måste omplacera :(
Vart i stockholm?

Vi kan möta upp på centralen med dem..
Jaha tänkte mest om det var i norrort eller så… det var synd att den ena är aggressiv har 4 killar här hemma..

Han är inte aggressiv så. Absolut inte. Utan han har problem med andra vuxna hannar efter ett misslyckat intro av en hanne som visade sig vara väldigt
Aggressiv. Han älskar mysa i stora högar. Men man bör absolut veta vad man gör om han ska introduceras med vuxna individer. Han har varit en utmärkt mentor åt Java. :3
Anyone? .__. please? det är jätteakut .__.
#8 kontakta råtthjälpen om de är akut :)
#9 Tack det ska jag göra :D
ANnars, någon? purrlease? två undebara råttor.. <3
Kanske ska lägga ut lite bilder på dom som är intresserade =)
Kanske bild på buren också, och ungefärligt pris…
Kan de ta sig till västerås så har jag bara en råtta inne i jourhemmet under råtthjälpen.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
jag kanske kan ta en om den funkar med mina hanar. jag finns i sthlm, du kan maila mig på zimita@hotmail.com

Putt! :D
finns det bilder på råttorna?
råttorna har flyttat