Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2671 ggr
C0IN
0

Lite akut - Kluvet öra

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Märkde idag när jag skulle säga godnatt till råttorna att Henning's öra var sönder, alltså kluvet. Blev riktigt rädd men fattade direkt att det var Bowser som hade gjort det då Hennings bror Kent inte har några sociala problem. Däremot bet Bowser mig idag , inget hugg men ungefär ett kontrollbett. Busade med dom och bröderna tyckte det var jättekul men Bowser tog tag i mig och bet till. Men vad ska jag göra med killarna? Ska jag sära på dom? Eller ska jag låta dom va? Känns dock som om jag inte vågar riskera, tänk om det är svansen nästa gång?
Förlåt om jag överreagerar men tycker detta är synd..
Tacksam för svar!
Säg till ifall ni behöver bättre bild

C0IN
0

Delade upp dom i min furet tower. Alltså att Kent & Henning är där nere och Bowser var där uppe. Ska jag ha det så?

Itchy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

tyvärr finns det inte mkt att göra åt ett kluvet öra mer än att hålla koll så att det inte blir infekterat…har en hona här hemma som fick sitt öra kluvet när hon introducerades och en klo kom åt lite tokigt, men det läkte på ett par dagar, och hon har inte påverkats alls av det

You can't spell Bitchy without Itchy

C0IN
0

#2 Okej.. Men ska jag sätta ihop dom igen då eller? För vet ju ej om det var bråk eller något annat.

Itchy
0

jag skulle ha dem ihop då det kan ha varit en ren olycka…men håll koll så att de inte börjar bråka

men håll lilla sjuklingen själv tills örat läkt

Lancia
0

KAn ha varit en olycka, sätt ihop dom igen. Hittar du sår på råttorna upprepade gången kan du däremot förja fundera.

Örat fixar sig själv, håll lite koll bara, som itchy skrev.

C0IN
0

Ska jag verkligen sätta ihop dom? För det känns som om Bowser är lite grym. Sedan bettet idag har han hållt sig undan och sett lite grym ut. Och vill ju helst inte riskera.. Men så ni säger att jag ska sätta ihop dom igen? Blir det bäst så? Och ska jag ha sjuklingen för sig själv?

C0IN
0

Nyss såg jag att han sitter och kliar sig på örat. Då knäppte jag med fingrarna så kom han fram till burluckan och då var det bredare "klyvning". Ska jag sluta bry mig så mycket eller..? För det blir bara större och större..

Itchy
0

det kommer att bli ett mellanrum mellan sårkanterna, men det är inget som går att hjälpas…och försök att se till så att han inte kliar för mkt påörat då det kan komma in massor av smuts och orsaka en infektion