Skitigaste buren ever?
Kikade runt lite efter en ny bur. Tittade in på denna. Kan man ge pris för årets skitigaste bur?..
http://www.blocket.se/vasternorrland/Rattor_30kr_31883356.htm?ca=9&w=3
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Man får väl hoppas att det där inte är skit utan att de använder torv som underlag!? 
Har sett dendär annonsen förut men inte reagerat på det. Trodde det var torv eller jord eller något? Råttorna ser ju inte så skitiga ut, liksom. Och gallret och själva botten ser rätt rent ut det med. Fast tja, det ser ju verkligen ut som skit, vet inte vad jag ska tro… 
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hoppas det är torv/jord.
Om det är så mycket skit så borde dem fan vara döda av ammoniakförgiftning eller nåt oO Bottnen borde typ fräts sönder
Tycker det ser väldigt mycket ut som torv xD
you can't face the problem, if the problem is your face……
Ser ut som torv
Men det är ju torv så det är ju inte konstigt att det ser så himla skitigt ut.
Men när vi ändå har det här ämnet på tråden, Jag fick ett par bilder mailade till mig från en dansk uppfödare där hon skriver att hon tycker det ser ut som rena missären. Och jag håller med, hur f*n kan man låta råttor bo sådär :S Synd att hon inte nämnde vem personen var, hade varit kul att åka på ett ovälkommet besök
Men jisses, stackars råttor! Både skitigt och minimalt utrymme ? :SS
#7 Ja verkligen :( Och ingen mat heller :'(
Jag såg också annonsen.
De ser ut som dom har hö eller halm där till vänster också?
//Jacqueline Thawelin
#8 nej usch, ett oväntat besök där hade ju varit på sin plats… 
#10 ja verkligen, Vissa människor ska verkligen inte ha djur :(

låt mej påpeka att bilden på den skitiga buren #6 kommer från en svensk uppf
You can't spell Bitchy without Itchy
#12 Är du säker på de? Hur har då den danska uppfödare fått tag på dom bilderna..Behöver ju visserligen inte vara han som tagit bilderna men iallafall..
#12 det gör det väl inte mer acceptabelt…

#13 jodå, jag är säker, och antagligen fått tag på samma sätt som jag fick se den första ggn, via kontakter
haha.. varför inte bara skicka ett oväntat besök. Eller mest av allt, true story kanske kan våga ge sig till känna och ta kontakt med personen än att dölja sig bakom ett nytt nick ;-)
Lite lustigt det här, på två dagar har två anklagat mig för "dölja med bakom ett nytt nick" Jag har varit medlem här i dryga 6 månader, visserligen hade jag ett konto för ca 2-3 år sen men som nu är borttaget just för allt skit som var här på rif.
Itchy, Kan du pma om du vet vilken uppfödare det är..
Den första buren ser iallfall inte lika hemsk ut som den i inlägg #6. Jag har funderat på attt använda torv för man tänker att det vore roligt för dom att gräva i. Men det set ganska illa ut.
Fotot i inlägg 6 är fruktansvärt, stackars råttor
. Vet #15 om vem det är som behandlar sina råttor så illa kan ni väl göra en anmälan till länsstyrelsen. Om ni inte vågar så skicka ett meddelande till mig med uppgifter så kan jag göra det.
Låg det inte, för ganska längesedan, ute en bild här på RiF på en bur som var så ostädad att dess hörn blivit helt förstörda och praktiskt taget icke-existerande? :O Kom bara att tänka på det, då det pratades skitiga burar.
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

#18 jo det är klart att jag vet vem det är fotat hos…men hon kanske vill kommenetra här i tråden själv

#21 möss btw ;-)