[OT] Tama rävar
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Den här youtube filmen är hur intressant som helst, en kompis till mig länkade mig en video om tama rävar. Och då kom detta upp, vilket är mycket intressant! att andrenalin ska spela roll bla i päls typ. :)
Önskar att man hade 10 000 kronor och en resa till moskva, för dom verkar vara hur mysiga som helst ^^
Guh va intressant!
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
här är en till video :)
Jag har för mig att någon länkade om detta förra året också, väldigt intressant är det i alla fall
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning
#4 ok? känns konstigt att domesticerade djur är olagliga, gäller det inte bara vildräv?
#5 finns väldigt många djur som är olagliga att ha i sverige som husdjur men som är tillåtet i andra länder..
Alla hel/halvapor och alla rovdjur är otillåtna som husdjur. Förutom grävling som innehar intyg och iller(ej viltfångad)
Ska man vilja ha apor och andra rovdjur så måste man ansöka och få djurparkstillstånd. Finns vissa privatpersoner som har fått detta beviljat.
/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.
Varför skulle man vilja ha en grävling som husdjur? o.O xD
#8 det är ovanligt att privat personer har grävling nu på "modern tid". Mestadels har man tama grävlingar för att lära upp jakthundar. Finns ett par som även har grävling som husjur LÄNK och lite bildermed ägare osv LÄNK. Diskussion LÄNK
Men det är väl samma fråga till alla som har djur. Varför har man det djuret. Varför ha råtta, ekorre, orm osv som husdjur ;-)
Alla ägare har nog sitt svar.
#10 Nämen! Jättespännande läsning, hade ingen aning om att grävlingar kunde bli tama! Och bebisgrävlingen i första länken var ju mer än lovligt söt :D
OM det gick och man fick (nej, jag vet att det bara är fria fantasier) så skulle jag vilja ha en Mullvad- de är så vansinnigt gulliga
Tittade på animal planet för några dagar sen, och det var en tjej i England som hade en skunk som husdjur. Den var dock rejält överviktig, men väldigt söt! Vilket mod att ha en sån som husdjur, haha!
Små stjärnor lyser också i mörkret.

#13 Näe de krävs inte så mycket, man opererar bort körtlarna ;) så slipper man stinkisar!
Qui dormit, non peccat
#14 Jo det är sant, men jag tror inte hon hade gjort det på sin. Det var ''den ohämmade veterinären'' som dom var med i, och han var livrädd för att göra den sur eller något haha!

#15 haha jasså :D näe en "obehandlad" skunk skulle jag inte släppa in i mitt hus iaf, då förstår jag varför han inte vill reta upp den
Qui dormit, non peccat
livsfarligt ;D
Angående skunk som husdjur LÄNK
#12 finns folk som har vissa arter av mullvad som husdjur. Inte lagligt att ta in svenska vilda djur. Men finns att få tag hos uppfödare beroende arten.
Ende ullvadslikande artikel som ännu är fixat är Naken mullvads råtta LÄNK Bara skriva en förfrågan på exo forumet om mullvad så kanske det dyker upp mer artikler ;-)

#13 skunk är mitt absoluta drömhusdjur sen ett par år tbx 
You can't spell Bitchy without Itchy
#18 Oj, vilket litet monster
Men de kanske är underbara att ha som husdjur, då får man väl bortse från fulheten