Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1604 ggr
MoaL
0

Nya korgar ^^

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag har jag varit på diverse affärer och handlat saker till djuren. ^^ Jag har ju inte Ikea i närheten, så jag får överleva med Rusta, Ö&B och Jacks. ;)

Till råttorna inköptes idag två plastlådor (en till honorna och en till hanarna), vaxduk och en rosa prinsessmatta (jag hade att välja mellan det och en blå matta med Nalle Puh och co. så jag valde den som såg rarast ut.) Så nu ikväll har jag suttit och knåpat fast vaxduken i botten på plastlådorna med dubbelhäftande tejp, och så klippt ut en bit ur mattan som passar in på botten och så en större bit som jag har lagt ovanpå, och därefter har jag hängt upp dem i taken på burarna - och råttorna älskar det. :P De ligger och sussar som grisar i de där korgarna. Jag har haft korgar hela tiden, men inte med matta och det där, jag brukar bara slänga in tyg. Nackdelen är bara att de tycker att det där tyget ska bäddas med överallt annars än just i plastkorgen. Mattan får de inte ut ur den, så nu kan de kämpa bäst de vill. Skrattande Inte för att de har försökt - än - men nu är både jag och ratsen nöjda. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

MoaL
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Glad

Mvh,
Moa

Zolah
0

Nice måste prova! borde ju finnas på återbruket / bikupan / röda korset

MoaL
0

Jo, det borde det förstås. :)

Mvh,
Moa

MoaL
0

*morr* Nu har råttkillarna demolerat matthörnen. Skrikandes Suck.

Mvh,
Moa

Thawelin
0

såna där korgar har jag till mina råttor också. Dom älskar dom :D men dom är så svåra att städa för mig Skrikandes (svåra att komma åt)
men dom älskar att sova i dom, har bilder men har dom på ett minne så kan inte visa Tungan ute
men dom gnager sönder på sidorna, så dom har ganska många "ingångar" till sin korg xD

har haft den till killarna men just nu har flickorna den och dom älskar att sova i den..

//Jacqueline Thawelin