Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 3830 ggr
Nicklasangora
0

Siames/black hona sökes!

Nu söker jag en rått unge! Gärna siames eller black! Röda ögon är ett måste! :D inte över 3 månader. Om den har stamtavla och är från en riktig uppfödare så är det ett stort +

Jag bor i svenljunga men kan åka en bit om det är så!

Katoz
0

Om du måste ha röda ögon på en black får du leta länge. tror inte det finns i sverige ännu…(red eyed devil)

Katoz

Banankaka320
0

Jag vet en som har en sån hane :o Ska hämta två ungar från han idag! hiihhi Fast dem är inte rödögda, men dem har ju de i generna :o

TrueStory
0

#1 Va!? finns det rödögda svarta?

alexfifan
0

#2 JAG VILL OCKSÅ HA finns det fler?? ;OO

you can't face the problem, if the problem is your face……

Banankaka320
0

#4 PMa dig :D

Katoz
0

#2 aha, snart finns det nog i sverige..

Obrázek

Katoz

Katoz
0

Diskuterade om dom med "Baltic rats". Tydligen har dom honorna väldigt svårt att bli dräktiga och ungarna dör ofta, så därför väldigt sällsynt..

Katoz

Banankaka320
0

#7 Aha :o Varför då? Vad är de för gen som gör dem såna? O.o

Katoz
0

Jag vet inte. Hon själv höll inte på med dom utan hade en vän som hade "black eyed devils". Ska kolla mailen och kolla om jag fick nån länk…

Katoz

Banankaka320
0

#9 Ja gör det :D

Nicklasangora
0

Men hallå???? xD Har dom ingen hona till mig då??? :D

alexfifan
0

Mig med kanske 8-)

you can't face the problem, if the problem is your face……

Nicklasangora
0

Har fortfarande inte hittat någon… Så finns det ingen som har en flicka till mig??

Dramatik
1

#13 Det har bara gått 3 dagar. Letar man råttor så får man vara ute i god tid, ska man dessutom ha någon speciell färg får man vara ute i ännu mer god tid.

Har du själv tagit kontakt med olika uppfödare som kan tänkas ha de färger du är ute efter?

SweGizmo
0

Coolt, jag trodde inte det gick att få fram rödögda svarta råttor, låter genetiskt konstigt faktsikt.

Min blogg: SweGizmo.se

SweGizmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kollat runt lite, den där röda ögonen ligger i någon slagt D-gen och den ligger också med när den här teckningen finns.

cool!

SweGizmo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Detta är självklart, som många andra, framtaget i labb.

Dramatik
0

#16, 17 Fast om jag förstod det rätt så gick det inte att avla vidare på de med prickiga magar för det gick inte att få fram dem?

Och de rödögda svarta snackade de väl om att det kunde ha en koppling till chincilla eftersom de hade fått RED/REB i en parning mellan en sådan och en burmes.

Hur som helst var det en väldigt spännande variant som ska bli kul att följa:)

Thirre
0

Personligen är jag emot varianter som kan medföra genetiska defekter. Direkt när jag hörde om rödögda svarta så kom varning och det jag läste senare konstanterade vad jag misstänkte och de fel som nämndes var i linje med egna tankar.

Om man ser till andra djurslag som det dyker upp albinos inom finns det ofta problem med fortplantning med mera. Våra albinos (s-pew) har inte samma problem men om man får fram rödögda i varianter där pigmentet inte har blekts så skulle jag misstänka medföljande fel.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Dramatik
0

#19 Vilka defekter menar du? Jag har inte hittat någonting om defekter nämligen, drf jag är nyfiken:)

SweGizmo
0

har också kollat rut efter defekter på just rödögda svarta, men hittar inget.

har kollat på engelska sidor/forum.

Katoz
0

#20 Jag fick ju höra om honor som är svåra att få dräktiga och ungar som ofta dör. Om det stämmer helt och hållet kan jag inte svara på.  (#7)

Katoz

SweGizmo
0

#22 läste också det här och försökte hitta det på dem engelska sidorna, men det gjorde jag inte:/