Vilken teckning har lilla Ludo?
Ja, som rubriken säger, vilken teckning har mitt lilla nytillskott Ludo? Det enda jag kan komma på är capped missmarket eller nåt liknande, men jag vet inte riktigt.
Jag vill även veta exakt hur man skriver beteckningen eftersom han ska registreras i SRS.
Han har inga färgade fält någon annan stans på kroppen förutom de två ränderna vid ögonen.
Patched :)

Om han bleks skulle jag nästan vilja säga att han är en striped roan mm:)
Helt klart en Patched, som mikeiko säger, och en väldigt söt sådan med ett väldigt passande namn. :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Har aldrig hört talas om Patched. Men om han skulel blekas är han altså en striped roan, får väl avvakta lite och se kanske. Men inga av hans syskon var roan så jag tror inte han är det. Det var mest hodded och caped.
Nja, striped roan har ju en färgrand över hela ryggen som bleks med åldern. Din har ju bara två må fläckar på huvudet? Då är det patched och inget annat. En bättre beskrivning på teckningarna kan du hitta [här](http://wolfpearl.deviantart.com/favourites/#/d2yy4x9 *)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Hur komemr det sig att Patched inte finns på SRS hemsida? eller är det ingen godkänd teckning?
Har för mig att det finns några regler (nånting om utställningar och nått sånt, någon som vet mer om det får gärna förklara) för att en teckning/färg ska bli godkänd/erkänd i Sverige. Patched är ju inte särskilt vanlig och det skulle inte förvåna mig om det inte är en erkänd teckning i SRS. :)
//Lamina
Nån som vet vad man registrerar dom som ifall teckningen inte är godkänd?
# 8 du reggar i den teckningen som råttan har.
men du kan inte ställa ut den i vanliga standard klassen. därimot kan du ställa ut den i ostandardiserad om det finns en försöksstaqndard eller att du lämnar in en.
Har fått hem registreringspapprerna nu, men vet inte hur jag ska skriva. Finns det någon förkortning för Patched? eller ska man skriva ut hela ordet? Finns nämligen inte med bland förkortningarna på baksidan av pappret.
Älskar namnet du gett honom, the labyrinth :P
Det var ett sånt där namn som bara kom, han skulle heta så helt enkelt :P

skriv patched bara, behöver inte förkorta
#13 Ok, tack så mycket :)