Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1992 ggr
[RussinsMusli]
0

Behöver råd om ensam råtta

Jahapp, nu var det tyvärr dags då. Att fråga vad ni tycker ang Faith.

Allt började med att jag visste att Russin började bli lite hängig så jag köpte en till råtta så Faith inte skulle behöva sitta ensam sen. Men det funkade ju inte alls, då Faith visade sig vara aggressiv. Läs om det här. Ja mot alla förutom sin burkompis, Russin, som gick bort idag.

Jag ser inte avlivning som en lösning då hon är underbar mot mig, älskar att pussas och en riktig knastermaskin. Men hon kommer inte heller funka som ensam råtta då hon är alldeles för social av sig, älskar att ligga i myshög, busa, tvätta andra råttor osv.  
Så, vad ska jag göra nu? Vad tycker ni?

Lancia
0

Om du inte vill/har möjlighet skaffa henne en ny kompis så tycker jag du ska fösöka omplacera, se om hon kanske funkar med någon annans råtta. Faith är ju en relativt ung råtta ändå och jag tror det vore snällast mot henne, även om det kanske känns tungt för dig. :/

[RussinsMusli]
0

Grejen är att hon inte funkar med andra råttor och hon visar tydligt att hon inte tycker om andra människor, förutom mig. Det är det som är problemet med omplacering Obestämd

Lancia
0

Men hur ska du göra då om du säger att avlivning eller att ha henne ensam då hon e så social inte är alternativ?

Hur kommer det sig att hon funkade med russin? Det kanske finns någon som har unga honor som hon kan gå ihop med? Det kan också vara så att det är just dom du har nu hon inte klaffar med, kanske funkar jättebra med andra.Det kan vara värt ett försök!

BatmansMatte
0

Hon kanske inte funkar med andra honor?

du känner ingen med en kastrerad hane du kan testa med, det kanske funkar.

jag hade en hona som jag trodde verkligen hatade andra råttor.. men hon gick jätte bra med en kastrerad hane

Thirre
0

Kanske är det värt ett försök för att se om de kommer överens nu? Kan ju inte skada nämnvärt.. inte om du är med och övervakar.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..

Lancia
0

#4, kan också vara en idé!

[RussinsMusli]
0

#3 Jag vet inte, Faith var 5 veckor när hon träffade Russin. Har provat med min allra nyaste också, men det funkar inte..

#4 Kan se om jag hittar någon

#5 Det gör dom inte. Cherry blir livrädd för Faith, Faith blir precis som hon var innan både mot Cherry och Älva.. Det funkar bara inte.

[RussinsMusli]
0

Åh, verkar som att Faith letar efter Russin, hon går upp och ner mellan våningarna och tittar in i alla hus.. Sen sätter hon sig och tittar sorgset på mig genom gallret Gråter

hus-musen
0

Har du tur så kommer hon att börja söka de andra råttornas sällskap nu när hennes kompis är borta. så ge inte upp utan låt dem träffas under bevakning! Annars så har du inte så många alternativ än att avliva eller låta henne sitta själv. Har du tur så kanske hon funkar med en kastrat men det är inte heller säkert.

Hur gammal är hon?

Qui dormit, non peccat

[RussinsMusli]
0

#9 Jag ska inte ge upp. Är bara lite orolig över att det inte kommer gå. Hon har redan "rumpat" en hane innan, så vet inte vad det ska vara för skillnad på en kastrerad? Hon är 7 månader snart.

hus-musen
0

okii inte så gammal alltså.

Läste förra tråden nu, tror det kan bli svårt att få ihop henne med någon annan råtta.Tror inte att det spelar någon roll om det är en kastrat eller unge, men prova med den nya då.

Qui dormit, non peccat

[RussinsMusli]
0

Ja, jag kan prova. Men även om det funkar med den nya så kommer det nog inte funka med Cherry, hon är livrädd för Faith. Och jag har bara 3 råttor Obestämd

BatmansMatte
0

jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer. men jag hoppas verkligen att det löser sej.

[RussinsMusli]
0

#13 Tack för svaret iallafall!