Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 2214 ggr
TrueStory
0

Moraliskt ansvar

I en tråd så kommer det fram att en reggad uppfödare  transporterat ca 3 veckors bebisar från finland och sverige. Och hon bad oss starta en ny tråd som handlade om detta..

Jag reagerade väldigt starkt på detta då det är direkt livsfarligt att transportera så små bebisar och så långt. Och sen för att hon är en förebild för många yngre och även äldre råttmänniskor, och jag tycker att hon som reggad uppfödare ska föregå med gott exempel, sånna här handlingar kan ju få andra att tänka att det är okej att göra sånna saker. Vilken inte alls är okej.

Jag och säkert fler skulle säkert veta vad som grundar beslutet att ta med dom små på den långa resan?

Det är ju inte heller bara att bli reggad utan man måste ju genomgå ett skriftligprov, prövoår osv. Vad är det som gör att man riskerar att bli av med "licensen"?

Jag vet ju inte om alla tänker som mig, att det absolut inte är okej. Därför har jag valt att ha med en omröstning

Det är ju dom reggades ansvar att föregå med gott exempel som jag skrev tidigare, dom bör tänka steget längre och vad konsekvenserna kan bli, deras handlingar kan ju andra efterfölja eftersom dom anser att det dom reggade gör är rätt..