Färghjälp på nykomling
Nu har jag fått hem min lilla som ska gå med Cherry. Bara för att påpeka verkar dom trivas utmärkt tillsammans, inget pipande alls och Cherry hänger inte i gallret :')
Det jag behöver hjälp med är färgen. Jag är jätte dålig på ljusa färger! Men jag misstänker hon är striped roan, med tanke på teckningen? Och hon är mörkare vid svansen än resten av randen, och jätte ljust i ansiktet… Hjälp snälla! :)
Väldigt övertecknad siames striped roan skulle jag gissa på
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

#1 Hehe det hade jag aldrig kunnat gissa. Gud vilken udda variant, väldigt charmigt:)
Sett det förr så jag hade ett litet övertag :D
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Haha ja, jag själv suger på just siameser. Lurar mig alltid när jag ser bebissiameser och tänker nämen gud vilken lustig gul färg. Glömmer liksom bort att siameser ser annorlunda ut som små:P Haha det är inte lätt att vara glömsk:)
Inte ens att ts råtta var mörkare på rumpan hjälpte mig att koppla att det skulle kunna vara en siames, hehe:P
Och jag avlar siames så rumpan avslöjade det för mig
Aw! Vilken sötnos :D
Okej tack :D
#6 ohja 
Vad skönt att dem gick ihop :D
#8 Ja det var inga problem alls. Dom gick ihop direkt! Inget pipande eller något. Cherry verkar redan gladare och nyfiknare på omvärlden när hon fick en kompis ^^
Great :D hoppas dem inte börja tjaffsa mycket i tonåren sen xD
:O vilektntur du har med råttisar då >.< itne för att ja inte tycker mina e söta men 
Den där hade så specieltl utsende, smalt huvud p smala öron :O
Kul att höra att dom fungerar bra ihop. Och detdär var verkligen en av dom coolaste råttor jag sett, mysig färg. ;)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
#10 Nej det räcker med råttproblem nu haha!
#11 Haha ja jag är kär i alla mina :D
#12 Hela hon är mysig 
Men jag kom på en sak… Hon är bara 7-8 veckor, ska det mörka synas så mycket då?
Det kan göra det om hon är en väldigt bra mes.
#15 Jaha okej :)
Nu är det inte så att jag inte litar på er, haha! Men jag känner mig bara osäker.. Är det vanligt med väldigt övertecknade siamese striped roan? En syster och 3 bröder ser nästan likadana ut.. Har frågat vad föräldrarna är för färg nu, väntar på svar.
Roans kommer i alla olika färger och i detta fall skuggningar.
Däremot behöver inte föräldrarna vara siameser för att avkomman ska bli det, de behöver bara bära på anlaget
Hmm okej.. Måste nog börja läsa på om färger igen..
teckningar också :)
Ja, det också! 
grymt läcker teckning och jättesöt tjej, du kan ju hålla tummarna på att hon inte bleks så mycket så hon får behålla färgen :)
#22 Ja det hoppas jag verkligen att hon gör! :)

Det ser ut att vara en blue husky roan, alltså kommer den att blekas och bli vit eller nästan vit.
Spännande färg på #0! Har nån en länk till hur de ser ut som vuxna, eller bleks de helt pga. roangenen?
#28 fint namn, min människounge heter Elva 
#29 det är fint :D