Råttor iFokus

Råttor

Etikettpyssel-leksaker
Läst 7854 ggr
SweGizmo
0

Råttfigurer i cernit:)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill bara skryta lite;) håller på att göra små råttor i cernit som sedan blir halsband och nyckelringar. Kommer att sälja detta sen när jag blivit lite bättre:)

Dem är faktiskt sötare IRL än på bilden:)

Min blogg: SweGizmo.se

SweGizmo
0

lite andra saker med:)

beckare
0

Skrattande Häftiga!

Zakaraa
0

åh jag vill helt klart ha en sån där hängande råtta som halsband!
Så underbart söta ^^

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

chade
0

men ååååh! vill ha :O

Små stjärnor lyser också i mörkret.

pebb
0

Hur mycket är det tänkt att dom ska kosta? Ursöta!!!

Zakaraa
0

lite OT men är det bara för mig som det blivit något fel med denna tråd?
Visar att det kommit nya kommentarer/inlägg fast det inte har det och att 'senaste inläggen' ändras när jag klickar på denna tråd Obestämd

SweGizmo
0

kommer ta ca 50 kr st så det är inga jätte priser direkt:)

TrueStory
0

jag kommer definitivt att beställa :D

pebb
0

Då kommer jag definitivt att beställa också!!

Zakaraa
0

Kan man köpa och få de skickade via posten?

SweGizmo
0

jajjamen:) men då får man betala frakten också så det kanske går på en 10 kr till.

För övrigt kan jag säga det att jag kommer att sälja på utställningar och så också:) Har för mig att det är en snart?

cookie89
0

Fy vad söta :)

minflock
0

Åhh vad fina! Jag skulle gärna köpa ett halsband av dig! Är det möjligt att göra dem olika? Jag skulle väldigt gärna vilja ha ett halsband med en råtta som liknar en råtta här hemma. Med färg och teckning, är det möjligt?

Du får gärna maila mig för närmare information .

charlottesamuelson@hotmail.com

SweGizmo
0

Jag har inte riktigt lärt mig att göra mönster än så det blir snyggt. Men jag hoppas att jag kommer kunna göra det i framtiden när jag lärt mig mer hur cerniten funkar:)

Ska försöka göra en hooded någon dag, får se hur det går.

Problemet med cernit är att det är en slags plast igentligen, den är hård och smulig i början innan man börjar bearbeta den, men blir leran för varm så blir den helt kletig och går knappt att jobba med. så jag får ha en kylklamb när jag jobbar och lägga leran på om den blir för varm.

Dramatik
0

Du är så kreativ:)  Riktigt fina, jag hade gärna haft en som nyckelring:)

AnnaRamnemark
0

Men ååh stört sköna! Jag vill helt klart ha ett halsband med en sån svart råtta :D När kan man beställa :D

Marre89
0

jätte fina! Vill helt klart oxå ha en :D Eller kanske fler.. en för respektiva råtta :P

Anvariel
0

Otroligt fina! =)=)

minflock
0

#14 Om eller när du börjar sälja får du gärna kontakta mig. Jag skulle gärna vilja köpa en råtta! Skrattande

Jag blev så otroligt inspirerad av dina konstverk att jag gav mig ut på stan i jakt på cernitlera själv. Med en av dina råttor som mall gjorde jag några råttor själv. Detta var superkul! Mina blev inte alls lika bra som dina, men jag gjorde ett försök och "härmade" dig Flört

Nu hoppas jag inte att du tycker att jag snodde din ide… Hoppas inte heller att du blir sur. Jag gjorde detta privat till mig själv med en stor inspiration och nästan identiska råttor som du gjort.

Det är inte meningen att sno tråden heller för dig. Jag lägger upp bilder på lite av vad jag gjorde men med syfte att visa hur du inspirerade mig.

En lång förklaring….

Jag gjorde min Dumbo råtta Pumba som halsband. Han är inte med mig i livet längre. Därav vingarna.

Love-
0

super fins :)

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

SweGizmo
0

nej då, det gör inget:) göra gulligt med vingagarna där;D haha, det kanske jag kopierar vid något tillfälle;)

Kul att du gillar mina och blir inspirerad av det:) hur tyckte du det var att jobba med cernit:)???

Lancia
0

#11, utställningen "snart", jag antar att du tänkte på Agility Grand Prix, är tyvärr flyttad till Sthlm. Men Göteborgarna ska nog upp till den så bör finnas plats i bil. :)

Skulle också kunna tänka mig att beställa ett litet smycke!

SweGizmo
0

kan vara den jag tänkte på, minns inte riktigt. Men åker antagligen med Maria (silverorm) om hon ska ställa ut:)

CamillaS
0

Nämen vad trevligt, en till som hittat förtjusningen med cernitlera. =)
Naaw jätte söta råttor!
Håller själv på med den leran och älskar det! Gjorde en blue hooded dumbo bebis till en tjej som beställde det av mig. =)
Vill heller inte sno din tråd men kan vel visa endå hur den blev. (hoppas det är ok)
Har funderat ett tag på att göra en sån här tråd men det har inte blivit av. ^^

SweGizmo
0

#24 awwwww:D hur stor blev den????

MangoMelon
0

#24 Åh så underbar! :D

Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Jinaum
0

Va skoj ^^ Sj gjorde jag katt öron inför Kimono fusion i gbg i cernit lera :P

CamillaS
0

#24 c:a 6-7 cm på längden. =)

#26 Tack! =D

minflock
0

#21 Jag är ingen expert men jag gillade leran. Tycker att den var ganska enkel att jobba med. Precis som du beskriver blir det nästan omöjligt om man jobbar för mycket på den och den blir för mjuk. Det var det svåraste. Att dem små detaljerna där det behövdes så lite lera snabbt blev för mjuk och dålig. Bland annat när jag skulle göra morrhår. Leran smälde nästan innan jag ens hunnit göra ett litet morrhår.

Vad jag också märkte var att den färgade av sig. När jag behövde använda svart färg blev händerna svarta och när jag sedan skulle ta den vita färgen så… ja då blev leran grå istället Förvånad

Men det var himla roligt. Dem första figurerna blev bäst för sedan var leran för mjuk att fortsätta med.

Sno på :) Jag köpte vingarna i en pysselaffär som heter MedMera som finns här i linköping. Kostade några kronor st bara.

Jag köpte fyra färger och tyckte att jag skulle kunna göra mycket på detta. Men medan jag höll på insåg jag att jag bara hittade fler och fler färger jag ville ha och mer figurer att göra. Så när jag väl kom igång på "allvar" var leran för mjuk och färger fattades. Vet inte om jag ska se det positivt att jag gillade det eller hopplöst, men jag väljer det förstnämda och är positiv ;)

[RussinsMusli]
0

Jag skulle också vilja beställa ett halsband :D

mieeow
0

Hur stora är dem små råttorna som hänger i en ring? :)

SweGizmo
0

ca 3 cm:)

SweGizmo
0

har grejsat lite idag igen;)

SweGizmo
0

en till

SweGizmo
0

alla 4.

SweGizmo
0

i handen.

SweGizmo
0

en hooded.

Kiyona
0

Nej vad söta!

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

minflock
0

Superfina!! Glad

pebb
0

Hur sjutton ska man kunna välja vad man vill ha för någon när det är dags!!!

Zakaraa
0

har du något brun färg som liknar agouti?
Skulle jättegärna vilja ha en som ser ut som min älskade Bella gjorde men hon hade även ett speciellt tecken på magen så det kanske blir för svårt, då du (#14) inte riktigt ännu kunde göra tecken? :)

SweGizmo
0

Jag har ingen brun cernit än tyvärr, ska iväg och köpa det + andra färger på Onsdag:) uppdaterar mer då.

Zakaraa
0

ah okey, håller tummarna på att det finns en fin brun ^^
De är så otroligt söta så man bara måste ha en

Saiipz
0

coolt :)

Varje chans är en risk. Varje risk är en chans..

Alone
0

åååhh jag vill ha en :D

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

Zakaraa
0

Jag vill ha en till :D
Är jättenöjd med min lilla Ba Hd råtta :P
Tänk om man kunde få dom där i örhängen *drömmer*
(vilket riktigt pilljobb det skulle vara!)

ToveSofieLantz
0

Säljer du ?