Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 6280 ggr
Jeffajter
0

GP - råtta till salu!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en GP - tjej på 4 månader, som söker ett nytt hem. Jag har inte tid med henne p.g.a. studier. Därför anser jag att det är orättvist mot henne att ha henne kvar. Hon behöver få komma till någon, som kan ta ut henne dagligen och hålla på med henne. Med rätt person kan hon bli  en helt underbar GP - råtta.

Transportbur + en påse mat medföljer.

Kontakta mig om du är intresserad:

jeffajter@hotmail.com

Jeffajter
0

En till bild på sötisen…

Jeffajter
0

Ännu en bild…

Jeffajter
1

Och en sista…

Jeffajter
0

Förästen så medföljer självklart även papper. Där står bl.a. hennes föräldrar och uppfödare uppskrivna. Samt födelsedatum, namn, syskon o.s.v. Du ska helst också vilja stå med på GP - listan på zoonen (där GP - ägare står uppskrivna på en lista), dock inget tvång.

Hon finns att hämta mellan Gävle och Hofors. Det finns bra tågförbindelser hit. Kan ev. åka en bit med henne och möta upp om det skulle bli nödvändigt.

Mymlan
0

#3 Var är råttan på denna bild?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Jeffajter
0

Det blev fel bild på sista, ursäkta Generad

Taci
0

Jättesöt.. synd att jag redan har djur så det räcker :/

Myrkur
0

Tyvärr är det ganska långt, jag bor nära Göteborg :P

Stj3rnfallet
0

Har du köpt henne av Marie? I så fall är det Pugsleys syrra :D

Jeffajter
0

Nope, jag har inte köpt henne av Marie utan av Victoria. Föräldrar är TinTin och Nemi.

Stj3rnfallet
0

#10 Jaha, men då är den ändå släkt med "lilla" Puggan =) Vad jag vet iaf :P

Muszimba
0

Hur stor blir en GP och hur stor bur behöver den? Hon ser ju ut att bli stor, men ändå.

Stj3rnfallet
0

#12 De kan väga upp till 3 kg ;) Och de behöver rätt stor bur för att trivas.. Kan inte säga exakta mått, men som en papegojbur för stora papegojor. Att ha en Gp är nästan som att ha en hund, då man nästan måste uppfostra dessa lite :P

zimzon
0

Jag hade gärna velat köpa henne om inte jag också fortfarande hade gått i skolan. :(

Det är alltid jobbigt när man känner att man inte har tid för djuren, och en GP lär ju ta mycket tid. Hoppas att du hittar någon bra människa som kan ta hand om henne.

Jeffajter
0

Vad synd att ingen kan köpa henne Ledsen

Om någon från Stockholm är intresserad, så finns det bra tågförbindelser till t.ex. Uppsala och dit kan jag komma med henne utan problem.

En GP på 2 månader kostar 2 000 kr. Jag säljer henne för halva priset.

Kontakta mig på:

jeffajter@hotmail.com

paronskrutten
1

Behöver dom ingen kompis?

Helena

Jeffajter
0

Nepp, dom klarar av att var ensamma om man ger dom mycket uppmärksamhet :)

paronskrutten
0

Okej, men är dom inte flockdjur?

Helena

Absinthe
0

Hur gammal blir en GP råtta? *undrar*

babsan
0

hur mkt väger h*n ?? :)

Lollo86
0

#18 en gp-råtta är ungefär som en iller. man kan ha dom ensamma.

#19 en gp-kan bli uppåt 7 år. men jag tror att 4-5 är normalast.

Stj3rnfallet
0

Synd att hon är släkt med Pugsley =( Annars hade hon fått flytta hit =)

Lollo86
0

#22 vad spelar det för roll om hon är släkt med honom eller ej?

Daydreams
0

#23 oönskade ungar kanske?

Muszimba
0

Hade velat träffa en GP i verkliga livet innan jag bestämmer mig om jag skulle våga ha en.. Är uppväxt med hundar och uppfostrat en hund helt själv med gott resultat.

Har just nu några möss, men funderar på att skaffa något mer djur. 

Om man har en bur som är 49*80*50(b*l*h) cm, funkar den till en GP om man har den ute mycket och pysslar med den? Eller kan man ha något som påminner om kaninbur med en del olika våningar i den?

Lollo86
0

#23 okej men man kanske inte ska ha gpråttor i samma bur då (hona och hane) om man inte vill ha oönskade ungar :D

det är väl om hon vill avla med dom senare som jag förstår att det inte är bra med släktingar.

Lollo86
0

jag menade #24

Lollo86
0

#25 det där med en kaninbur med olika våningar tyckte jag lät bäst av dina alternativ. så har jag till min gpråtta iallafall. en bra stor kaninbur med en mindre stor gallerbur ovanpå den och sen en fågelbur högst upp. skitbra :D dock är det rat think som jag köpt den av så det var inte min ide hehe

Stj3rnfallet
0

#23 Hm.. Vad har du med det att göra? Men anledningen till att Jag vill ha en obesläktad hona för att jag vill inte ha ngn inavel bland Gp råttorna i Sverige, eftersom, vad jag vet, så finns inte det nu iaf. Och därför vill inte jag ha en hona som är så nära släkt med min kille.. Visserligen skulle väl inte dessa 2 heller vara i samma bur, men om jag skaffar en till hona så blir det ju 3 burar =/ Och det finns ingen som helst plats till det då jag har 3 tamråttsflickor också.. Allt som allt skulle det bli 3 stora burar och en ngt mindre nur + hundarna :P Tror inte att det skulle bli så uppskattat av min pojkväns föräldrar ;) Och när vi flyttar till lägenhet kan vi ju inte ha 4 st burar heller, för att då finns det ju antagligen ingen plats för oss eller en säng till oss :P

dreamiz
0

Hon ser jättemysig ut! Hoppas du hittar ett bra hem till henne!

Stj3rnfallet
0

Ja, det hoppas jag med :D =)

Ninja
0

Jag bor i Hofors, det är ju hur nära som helst till Storvik.. Synd att jag varken har tid eller råd just nu.

Lollo86
0

#29 det var inte meningen att lägga mig i så sätt att du skulle bli tyken. jag bara undrade vad det skulle spela för roll om dom var släkt eller ej om du ändå inte skulle avla på dom.

Lollo86
0

ööh nu vet jag inte riktigt vad som hände där på #33an hahah!!

men det jag skulle skriva var.

#29 det var inte meningen att lägga mig i så sätt att du skulle bli tyken.

jag bara undra vad det spelade för roll om dom var släkt om du ändå inte ska avla på dom. men jag fattar ju om du hade tänkt avla på dom Nångång att det inte skule gå då. men om du inte hade tänkt så så förstår jag inte varför det skulle spela någon roll om dom var släkt eller ej.

för du skrev ju: Synd att hon är släkt med Pugsley =( Annars hade hon fått flytta hit =)

så det låter ju som att du ändå hade fått köpt en till bur även om hon Inte var släkt? för det kan nog lätt bli ungar om man har en hane och en hona i samma bur.. även om gpråttor inte är lika sexuellt dragna som tamråttor :P 

öhm nu kanske jag skrev lite kluddigt men du kanske förstår vad jag menar.

zickan
0

#_Stj3rnfallet_ ..

söker du en till gp råtta helt obesläktad så han min kompis rat think ungar kvar. prata med henne

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[jennyrapp]
0

Jag är intresserad av en gpråtta.. Om den finns kvar nu vill säga..

Allamej
0

Jennyrapp, tråden är över 2.5 år gammal

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[jennyrapp]
0

Jag kan se det, Men dom lever ju i 7 år så ;)

Allamej
0

Jag tror dock inte att Jeffajter är kvar här.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

dorkey
0

Denna GP såldes till mig som sedan såldes vidare. Nu är hon försvunnen och vi på Exotiskadjur.ifokus har försökt lokalisera henne men hon har som gått upp i rök, samma som köparen… Är idag lika arg och ledsen.

zickan
0

Stackars tjejen.. suck.. försvann spårlöst :-(

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

[jennyrapp]
0

läskigt..

Gnagar-tjejen
0

Hej! men är denna gp råtta såld än? och vad säljer du den för? och bor i kiruna sååå typ i gälevare hade man väll dåå kunnat mötas eller? vars annars```???? =D

Zolah
1

#43 läs igenom hela tråden innan du postar kanske? *skrattar*

Inlägget är låst för nya kommentarer