Bilder på era burar
Jag har sökt, och jag har hittat en tråd som var gjord 2006. men jag vet att det finns en annan också. Men den var ganska lång har jag för mig så jag startar en ny tråd.
Jag vill alltså se bilder på alla era burar!

Borde ta lite nya kort inser jag 
#3: Åh, jag gillar den svarta med djup bottenlåda! Är den så bra som den ser ut?

#4 Jag älskar den :D tyvärr är inte bottenlådan så stor men mina är typ aldrig på botten. Men den är djup och innebär mindre skvättande spån

#6 Vilken fin bur!! Vad heter den eller vart har du fått tag på den? Vad tycker du själv om den?

#8 tack! jag är jättenöjd med den, har iofs inget att jämföra med för detta är min första men den har stora luckor och den är enkel att städa.
voltregá står det på ett klistermärke, antar att det är märket. jag har köpt den begagnad av en tjej..

#8,9 jag tog mig friheten och kollade upp den där, det är ett spanskt företag med världens snyggaste smådjursburar, för att inte tala om stora!
voltregá - kolla in dom här!

#13 ooh, nu vill jag skaffa hamster, eller ännu hellre vara en hamster, såg ju ut som värsta hamsterparadiset dom där burarna 

# 11 Skitsnyggt med svart bur!
Sån skulle jag oxå vilja ha.. synd jag nyss köpt ny.

#18 Tack! Lackat den själv!
Åh min bur känns så himla tråkig när man ser era … :( men det e ju i princip bara hus och sunnlar och hängmattor som dom har och mat och vatten men ändå och mina bebisar kan ju inte springa fritt heller:( har ingen bild på dom men kan fixa en

Här är mina två burar 
Mina 6 tjejer bor i en Furet Tower:

Och sen hanburen där det ska flytta in pojkar snart ^^

(sorry om bilderna blev gigantiska!
Att jag inte lär mig sånt här.. Pinsamt..
)
Glömde säga vem som bor var :p
I den nyinköpta furet towern bor mina 12 honor, i lagosen bor för tillfället 7 hanar och i den gula ferplasten bor min ensamråtta. Burarna är tråkigt inredda för tillfället då det inte blivit av någon ikearesa på länge :p
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
En fråga! Jag har varit på jakt efter såna "plasthyllor" ett tag nu. Går de att köpa separat? Vad kostar de ungefär?
Behöver verkligen såna :P
Greetings.
Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

plasthyllor finns separat att köpa….
ferplast har dom bästa enligt mej… ett hyllplan går på runt 100-lappen.
#28, det låter jätte bra, finns de i typ, djuraffärer? Jag har tittat runt i de vi har, men de har jättedåligt utbud på råttsaker :/
Greetings.
Legacy Mwari.

#29 ja det finns på djuraffärer, har dom inte inne kan du alltid höra om dom kan ta hem!
#30 Oh tack, ska gå dit jag köpt mest (har börjat bli vän med ägaren nu heh) och fråga om han itne kan göra detta :) tack!
Greetings.
Legacy Mwari.

Putt

Putt
Här är min, kanske lite för överambitiöst inredda, fågelbur som jag hittade på blocket för en femhundring <3
Mina tre råttpojkar bor här och jag tror att de trivs mycket bra :)
Det har även tillkommit en utbyggnad sedan bilden togs, utav en bur som är ungefär hälften så hög som buren på bilden :)

putt

#37 Klättrar de mycket? Typ, använder sig av hela buren, eller föredrar de en viss del?
När jag var yngre och hade råttor så hade vi en hemmabyggd "furet tower", men råttorna ville bara hålla till i den övre delen av buren, vi möblerade om klätterpinnar och så, men de var liksom inte ett dugg intresserade av den nedre hälften av buren o.O
#38 Jag har satt ihop två Jennyburar till en "furet tower" typ. Men mina killar är mest i överdelen. Dom springer ner och kollar läget nångång ibland men annars är dom uppe. gärna så högt upp de bara går.

#38 mina klättrar massor, har ju maten å så nere, så dom måste klättra ner.. mohahaha :D
haha nejmen dom klättrar hela tiden, inte bara för matens skull :P
men dom verkar föredra att sova på överdelen
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

#34 Oj vilken fin bur!
Älskar mina stora små vänner..
Eller hur!!
Jag är så glad att jag hittade den så det finns inte! =D
#40 Hahah, kanske det som är hemligheten då, mat nere och sova uppe! :)

#46 - Woow vilken fin bur, en sån skulle jag vilja ha,.. verkligen..=)
#47 tack!
Den var ett riktigt kap på blocket! :D

fjuunet..
Du har samma bild i båda inläggen!
Antar att första bilden ska visa den öppen? :P

haha ja :P ska ändra ;P tack !

fjuunet gud vad fin bur:)
Jag är inte bra på träslöjd, men är nog värre med syslöjd-.- läs mitt inlägg #20 om mig och symaskiner… haha det var fail :p http://rattor.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=2045a99a-0f8a-4c7d-ba71-e8a232054344&GroupId=db811693-8325-41b2-aee9-3e41762d8162&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

men stackare :P jag e inte heller expert på att sy men det har blivit helt ok hittills =) men för tilfellet är buren så fullproppad att ja nog inte ska ha in mer ;P dom måste ju kunna springa å klättra också :P
Fjuunet. Gud va snyggt! Ska skaffa råttor nån gång snart, har hamster för tillfället. Och du har inspirerat mig!

tack #56 =) e väldigt nöjd me buren råttorna älskar den =D men har mycket mer inredning i buren än när ja tog bilden för då va den nybygd =)
Här är mina burar ^^
Den med röd botten är till mina 3 killar och den med blå är till min ensamråtta. Den med röd botten ska jag snart sätta en bur ovanpå så får dom lite större ;)
Medarbetare på Sphynx iFokus
Här kommer ett foto på min Furet Tower. Detta är det bästa burköpet jag har gjort
. Råttorna älskar denna buren
. Ställningen till vänster om buren är perfekt att förvara maten och andra saker till råttorna. Den heter Antonius och finns att köpa på IKEA. De har mycket roliga saker att köpa till råttor på IKEA. Min favoritaffär när jag är ute på shopping till mina råttor
.
#62 Jösses amalia! men den ser alldeles för liten ut :(
#63 Det tycker inte jag, jag tycker den ser lagom ut. min granne hade råttisar i en mindre bur än den och den var laglig.

#63 det där är en kaninbur.. har själv byggt ihop sånna när jag jobbade på djuraffär.. förliten tror jag inte att den är.. vet dock inte exakta mått
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Hahaha om det är så ber jag om ursäkt! måste vara mina nya glasögon som jag hämtade igår som spelar spratt med mig 
#62-64
Även om den är laglig varför inte köpa en hög bur istället för en bred bur?
Råttorna vill ju kunna klättra högt. Den där buren kanske skulle lämpa sig bättre för pensionärs råttor som inte vill klättra längre. ;)
Här bor min Alice, hon har tyvärr blivit ensam eftersom de andra två har dött och eftersom jag inte sk ha fler så får hon va ensam resten av tiden. Vill inte sälja henne heller eftersom hon är en omplacering och jag tycker inte att hon är nåt man ska hålla på å tossa runt med en massa. Hon verkar glad ändå och älskar katten ;)

#68 Hur gammal är Alice?
Är hon fortfarande ung tycker jag inte att du ska ta ifrån henne möjligheten att ha en råttkompis. Det är mycket grymt, faktiskt!
Jag kan eventuellt placera ut en hona till låns, tills hon inte finns mer, om du vill. Vet inte var du bort och så.. Men annars finns det säkert uppfödare i din närhet som kan tänka sig låna ut en flocksmart hona.

Gjorde en ny tråd för Alice, så att det slipper bli så mkt prat i den här tråden.
#63-67
den har måtten 55x59x120 cm o ja det är en kanin bur… ska skaffa en bättre bur när jag hittar nån bättre begagnad. har inte råd att köpa en ny tyvärr…

#71 Jag tycker det är bra mått!
Visst, de gillar att klättra och så men bottenytan är också viktig, tycker jag, särskilt när de blivit gamla och inte orkar klättra lika mkt.
Det knepiga kan dock vara att inreda låga burar. Kräver lite extra fantasi. :P
#72 tack… =)
den är inte helt färdig inredd. ska skaffa lite mer grenar att klättra på

Bilder finns på hemsidan! Dock möbleras det ju om stup i kvarten! Så även den nedersta bilden där det står "Ny inredning" är det lite ommöblerat
[](Klicka här!)www.Eminasdjur.webs.com
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
min gammla
min nya
Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism
huh nu e jag avis på era burar.. mina e skit små dom e bara för 2-3 eller 3-4 … suck
Har satt ihop min bur med två andra..
Ska sätta in lite mera saker snart :)

Putt

Har inga bra bilder på buren ska nog ta och fota lite snart;)
#34 är det inte min gammla bur jag ser där ? :D Visst köpte du den i hörnett för 1000 Kronor ?
Attans att jag tappat bort kabeln till kameran X(
Har precis gjort min bur "pensionärs vänlig". Tagit ut klättergrejerna och satt in ramper istället. Och buren är egentligen burar, en massa hopsatt, fast jag har bara en råtta kvar. Tror jag räknade ut en gång i tiden att jag får ha 9 råttor i den lagligt… Och jag har bara haft två, och nu en. Som ett slott i motsvarande storlek för en råttis :)
Det är himla spännande att se hur alla inrett och lyckats komma på såna smarta och roliga grejer att inreda burarna med. Känns som att det kommer bli en omgång råttor till i framtiden, även om det inte blir än på ett tag!
Här bor mina 3 flickor. Eller gjorde iaf - bilden är knäppt för ett par dagar sen och nu har de stökat ner så sjukt mycket så det ser ut som en helt annan bur… :P
Pojkarnas burbilder orkar jag inte leta upp. Får återkomma när burarna blivit rengjorda, pallar inte fota skitiga burar :P
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Får väl lägga upp en bild på min bur också!

Köpt för 3000 inlusive frakt från England, Berriedwoodwholesale, heter företaget. Tycker jag är billigt för en sån stor och praktisk bur! (längd: 95cm, Höjd: 160cm, Djup: 60cm)
Jag älskar att man kan öppna upp dörrarna helt. Det enda minuset är väl bottenlådan, får inte plats så mkt bottenströ eftersom kanten är så låg.
Min pojktrios bur.
Ska väl nämna att buren precis blivit rengjord, det gula är inte piss utan det är en sönderriven telefonkatalog x)
"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram
Min ensamma hanes bur. Ja, den är rätt tom - det känns liksom inte riktigt lönt att inreda mer än såhär till en lat gamling som bara sover och således inte utnyttjar nånting.
Detta är min bur/mina burar som är 2st som är ihopsatta. Där bor nu 2st flickor, Juno och Alice som är 2½ månader gamla. Men snart ska 1-2 småttingar till flytta in.
Bara för att vara dryg så lägger jag in en bild på min bur med och puttar tråden lite.
Den är ganska taskigt inredd just nu med bara en gren, två ''hängmattor'' och en korg.. Städade igår och fick slänga lite saker >.< och ja gardinen hänger ju som den gör.. råttorna kan bara inte låta den vara, haha :P
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#95 Åh, stiligt! :D
#95 Smart idé!! Jag har ju med två burar över som jag kan göra samma sak med :D
Är inte husen försmå för råttorna eller är de typ kanin hus. Eller har jag bara förstora råttor :S
#97 Hanråttor kan vara ganska stora men jag har honråttor som väger runt 400g och är inte så stora. Alla får plats i husen samtidigt :) Men en kanin skulle inte få plats i dem ^^
Kollade nu på bilden igen och den ser ut o vara mindre än vad den egentligen är!
Min bur är 1,20 hög, 70 bred och 50 djup. Det som e så kul med höjden är att de kan klättra så mycket! They love it!
// Fawo (;
#87 Vad heter buren du har köpt?
Jag har nämligen kollat på en liknande förut, Royal Suite 95 Double heter den, och tyckte de såg väldigt lika ut.
Förutom att din verkar billigare :P
#99 det där är nog den ska du se.. jag har beställt en likadan
Min nya bur som jag köpte idag :)
Men har ännu inte hunnit inreda den..
@102 - oj, vart har du hittat den och vad betalade du? :o
I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein
#103 Köpte den på Bromma zoo för bara 1995:-
billigt för en sån stor bur tycker jag :)