Honor juckar på varandra?!
Hmm…jag undrar varför min ena hona 2 månader juckar på min äldre hona 1 år och 8 månader. Den yngre är väldigt livlig och jag undrar om hon inte vill visa att det är hon som bestämmer?! Måste tillägga att det kommer lite "kiss" från den yngre när hon juckar mot den äldres rygg.
Dom e 3 honor sammanlagt, men har aldrig sett att hon gör så på den tredje, som dessutom e lika gammal som hon själv.
Är det någon som varit med om ngt liknande och är det vanlig?
Nu till något helt annat. Jag vet inte hur jag lägger upp en profilbild som ni kan se när jag skrivit inlägg…hur gör jag?
de hjläper varandra då de löper :) helt normalt :) mina gör dem en hel del

Jahaaa
..hehe…jag som trodde att hon ville visa vem som bestämmer…konstig tanke jag hade. Nu när du säger det så är det ju inte varje dag…utan det går en period mellan juckningarna.
Men min gammelråtta är inte så förtjust i att den yngre håller på som den gör. Det går en stund men sen får hon nog.
Tack för svar :o)
Det kan vara bus med och ha med dominans att göra, beror på hur den andra råttan reagerar :)
Ex om en råtta hoppar på en annan och den lägger sig på rygg = dominans. Om råttan som blir påhoppad lyfter rumpan och blir "parad" = löp.
Om båda hoppar runt och skuttar = lek och kanske löpgrej :)
jo precis :)
två av tre håller på med sitt löpande väldigt ofta, medan den tredje inte alls vill veta av nå sådant :P vill inte hoppa på nån elelr bli påhoppad på parningssätt