Lila ögon? xD
Hittade en bild på lilla Rosa när hon var bäbis, kollar man noga på hennes öga så är reflektionen lila? Vad jag minns så fanns inget lila ute i trädgården när jag tog bilden och jag använde ingen blixt. Och det är mer än på en bild det ser ut så …
Kan dem verkligen ha lila ögon? xD Hennes ögon ser helt normala ut när man kollar på dem i normalt ljus idag
Om det är sol imorgon ska jag försöka ta henne till fönstret och ta kort och kolla om jag ser ngt lila igen:o
Jag har inte redigerat någonting på bilden :p
Det kan helt enkelt vara något med ljuset som kameran fångar upp. Jag har svårt att tro att de skulle vara lila…men jag vet inte.
Det finns en bild på mig där mina ögon ser jätteblå ut, och de är bruna egentligen…
Jaa, Hoppas de är soligt imorgon så ska jag ta nya bilder och se :)
Det finns något som heter "purple flare" som kan uppstå vid starka kontraster (exempelvis mellan vitt och svart, som reflektionen i råttans öga) det beror på en halvtaskig lins, där våglängderna bryts olika och där man alltså får lite kromatiska abberationer som det heter (på vanlig svenska, färgavvikelser)
Kollade precis på din blogg, och om det är din Tamron 70-300 du fotat med så beror det helt säkert på det :P Jag har också den linsen, och den är faktiskt rätt kass på just sånt, speciellt i 200-300 området.
#6 Okej :D Då har jag ingen mutationsråtta XD Ja det var tamron jag använde :)