Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2444 ggr
AnneN
0

Svag i bakdelen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min älskade Elektra hunnit bli hela 2½ år och nu idag har vi upptäckt att hon verkar ha lite sämre kontroll över/svagare i bakdelen.

Vad kan detta bero på? Bör jag vara orolig eller är det normalt vid denna ålder?

I övrigt har hon alltid varit helt frisk förutom ett problemöga som på veterinärs inrådan torkas rent vid behov med kokt avsvalnat vatten.

Är orolig för min lilla go´råtta Rynkar på näsan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

mieeow
0

bekbenssvag är vanligt när de blir gamla, håll bara koll så det inte blir för jobbigt för henne så ska det inte vara någon fara ännu

AnneN
0

#1 Tack för ditt svar, verkar inte vara jobbigt för henne ännu, hon verkar kunna utan större problem klättra i buren även om hon är en latmask som mest ligger i hängmattan.

Men ska ta och möblera om så att hon får stegar mellan alla våningar istället för att underlätta lite.

_**/Mvh Anne

mieeow
0

låter bra :) min gamling blev också baksvag, min älskling <3

TokBlyger
0

Vad söt hon e Electra…hon ser precis ut som min trebenta Toker 1 1/2 år. Hoppas att det blir bra med Electra!

Banankaka320
0

Om jag inte minns fel så kan man motverka detta lite när dem är små genom att ge dem mycket oskalade räkor, de är ngt ämne i de som dem slutar ta upp. Selatin tror jag det hette

Banankaka320
0

Selen hette det visst :$

AnneN
0

Maria 92, tack för tipset, då ska jag börja köpa hem och ge lite oskalade räkor till de 2 yngre råttorna (självklart får Elektra också) Glad

_**/Mvh Anne

Banankaka320
0

#7 Ja gör det :D