Svag i bakdelen
Nu har min älskade Elektra hunnit bli hela 2½ år och nu idag har vi upptäckt att hon verkar ha lite sämre kontroll över/svagare i bakdelen.
Vad kan detta bero på? Bör jag vara orolig eller är det normalt vid denna ålder?
I övrigt har hon alltid varit helt frisk förutom ett problemöga som på veterinärs inrådan torkas rent vid behov med kokt avsvalnat vatten.
Är orolig för min lilla go´råtta 
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
bekbenssvag är vanligt när de blir gamla, håll bara koll så det inte blir för jobbigt för henne så ska det inte vara någon fara ännu

#1 Tack för ditt svar, verkar inte vara jobbigt för henne ännu, hon verkar kunna utan större problem klättra i buren även om hon är en latmask som mest ligger i hängmattan.
Men ska ta och möblera om så att hon får stegar mellan alla våningar istället för att underlätta lite.
_**/Mvh Anne
låter bra :) min gamling blev också baksvag, min älskling <3

Vad söt hon e Electra…hon ser precis ut som min trebenta Toker 1 1/2 år. Hoppas att det blir bra med Electra!
Om jag inte minns fel så kan man motverka detta lite när dem är små genom att ge dem mycket oskalade räkor, de är ngt ämne i de som dem slutar ta upp. Selatin tror jag det hette
Selen hette det visst :$

Maria 92, tack för tipset, då ska jag börja köpa hem och ge lite oskalade räkor till de 2 yngre råttorna (självklart får Elektra också) 
_**/Mvh Anne
#7 Ja gör det :D