Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3251 ggr
[aammE]
0

Fungerar detta som bur till råttor?

Jag har funderat på att skaffa råttor ett tag nu, har hittat denna bur som jag tycker verkar intressant, går det att ha en bur med så stort mellanrum mellan gallret? Om inte, kanske man kan klä den med galvaniserat fyrkantsnät (tjockare än hönsnät, använder det till mina kaniner)?

bild på buren

SweGizmo
0

Ser ut som en superbra bur:)

det är bara bra med en hög bur dår råttor gillar att klättra. Klä den med rep rätt över, hängmattor och annat kul att klättra och sova i^^

Min blogg: SweGizmo.se

RugRatzz
0

Det kan nok funke til rotter, men jeg tror det er for stort mellomrom mellom gitteret ja.

Zolah
0

Annars om du har eller känner nån med VISA kan du ju kolla på Zooplus burar, för det skulle ju vara olyckligt om det var som RugRatzz sa att gallret skulle vara för stora så dom kan krypa ur

[lucke]
0

Det är 2,3 cm mellan spjälorna, mao för brett för småttingar…

[aammE]
0

#3 Jag hade tänkt beställa en liknande från zooplus, har en frigående kanin som jag hade tänkt dela av den undre buren till (alltid öppen, bara hans toalåda och mat där i) och klä de två översta våningarna med nät som är 1x1cm, det borde väl kanske fungera?

RugRatzz
0

Ja, det skal være bra nok til at de ikke kan stikke av ;)

Denna kommentar har tagits bort.
[Ratass]
0

De komme rlätt ut ur den där

SweGizmo
0

jahaaaaaa, du menar mellan gallren XD Jag läste något helt annat.

Ja, du lan ta hönsnät, men lättast är såklart att leta upp en anna bur:) Mer än 1-1½ cm mellan gallren tycker jag är dumt om man vill ta hem bebisar osv.

Min blogg: SweGizmo.se

[aammE]
0

#8 Även om man klär den med galvaniserat fyrkantsnät? Det är ju bara 1x1cm nät.

#9 Men är hönsnät så säkert? Vet att kaninerna biter av det hur lätt som helst.

Thawelin
0

jag hade en gång hönsnät på en hemmagjort bur och råttorna bet aldrig sönder de =) så de borde ju gå..

//Jacqueline Thawelin

[Emma--]
0

och annars kan du alltid kolla med rolle vad han kan ta in för burar. Jag beställde en bur från honom via imazo.se Glad

[aammE]
0

#12 Jag har fyttat till Göteborg så det blir tyvärr lite långt. :c

[Ratass]
0

en av mina bet igenom tre lager hönsnät över en natt så. försök hitta en annan bur istället, finns ju så många bra som man inte behöver göra om

[aammE]
0

#14 Hönsnät och gavaniserat fyrantsnät är inte samma sak, använder det till mina KANINER utan att de tuggar igenom. Glad Hönsnät biter de dock sönder direkt, därför har jag inte planerat att använda det.

Jinaum
0

Man behöver inte ha visa kort för att beställa på zooplus, beställer man e-kort tjänsten om man har swedbank så är det oftast säkrare för då kommer de inte åt det faktiskta kontot då man sätter att de max får dra en vis summa.

Ett tips jag tänkte kan vara bra för jag tycker det är skit smart!

[Emma--]
0

#13 Ja då blir det lite svårt Tungan ute