Råttor iFokus

Råttor

Etiketttävlingar-quiz-undersökningar
Läst 5897 ggr
TrueStory
0

Månadens råtta *Januari*

Drar igång en månads tävling.

Tanken är att varje månad utse månadens råtta. Och sen i december utse årets råtta.

tävlingen håller på fram tills den 25 varje månad kl 20.00, då kommer en ny tråd startas med alla bidragen och röstningen kan starta, Den sista varje månad kl 20.00 avslutas röstningen och vinnaren koras.

Pris till kommer att skickas till vinnaren :)

*Alla får bidra med en bild, man får byta bild 1 ggn och då kontaktar man en medarbetere som tar bort den gamla bilden och den nya kan läggas upp

*Bilden måste innehålla minst en råtta, hela råttan behöver inte synas, men man måste kunna se att det är en råtta

* Bilden ska hellst förknippas med den månaden som är

Regler ang röstning

* Fusk tillåtes självklart inte

* Ge en förklaring till varför du vill att just den bilden ska bli måandens råtta/or

Så sätt igång och fota era råttor och skicka in era bidrag

mikeiko
0

(Jag tog bort regeln "Man får inte rösta på sitt egna bidrag" eftersom det tyvärr inte går att reglera, men det blir ju inte mer än en röst ändå, så det gör egentligen ingen skillnad för slutresultatet :) )

KickanW
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag nominerar min Durif som dog plötsligt och utan förklaring för några veckor sedan! En nallebjörn, ganska feg men snäll!

OttoIsTheShit
0

Jag får väl nominera lilla gammeltanten Katerina :)

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Fawo
0

Jag nominerar min söta Mindy på 6 månader!

Hon har äntligen utmanat sitt öde och tagit sig ut ur sitt hus och utforskat världen utanför efter att ha varit en väldigt rädd och skygg råtta.
Denna vintermånad betyder väldigt mycket för mig och hennes 3 råttkompisar då de får en mer aktiv lekkamrat som vågar utmana livet! Oskyldig

Hennes värld är på väg att förändras till något helt underbart!

// Fawo (;

Afrejd
0

Den här månaden väjer jag min älskade Diana som gick bort 2 dagar innnan julafton! =( Hon va min älskade tjockis på 600 g men på slutet rasa hon ner i vikt. Så lägger upp en bild där man ser hennes små fettvalkar <3 saknar henne!

KickanW
0

Precis som jag skrev i någon tidigare tråd så är det ganska överflödigt att skriva att fusk är otillåtet… Fusk och otillåtet är ju samma sak. "Det är otillåtet att göra otillåtna saker" liksom! :P

VAD är otillåtet, undrar jag?

SweGizmo
0

Nominerar min lilla Cockie och några av hennes kullsyskon som är med på bilden:)

Ny start på året kan ju aldrig bli fel med bebisbilder:)

Min blogg: SweGizmo.se

[lucke]
0

#7 Vilka söta Whoville-uppsyner de hadeSkrattande

Galleytrotter
0

Haha, detta är en väldigt dålig bild rent kvalitetsmässigt, men tycker den blev så söt att jag kör på med den ändå ;)

Jag nominerar Balder, mysfarbror extraordinär. Han kan ge så roliga poser, och här lyckades han få till ett väldigt bra" Glad tjock farbror"-uttryck ;)

[lucke]
0

SötnosKyss

Fawo
0

#9 Haha fy vad söt!! Vad glad man blev av att se den där bilden Skrattande

// Fawo (;

TrueStory
0

Puttar upp tävlingen lite :)

[oboybabe]
0

Jag slänger iväg en bild på min Vodka som kom till mig våren 2010 efter han hade blivit nedtryckt i ett brevinkasst :/

[oboybabe]
0

innan*

AmandaChristina
0

Jag vill nominera min och min pojkväns lilla pojke Mason som betyder väldigt mycket för oss :)

klick
0

biffen, som ska bli pappa nu i januari :)

Denna kommentar har tagits bort.
Piaell
0

Jag vill nominera Sokka som dessutom fyller två år i januari nu. Hipp hipp hurra!

Thawelin
0

Min nyaste lilla flicka Sheridans, en mysig unge som älskar att sova i sängen med en eller ligga på axeln och sova.. väldigt lugn oftast för att vara en unge =) men ibland ett riktigt busfrö

//Jacqueline Thawelin

Engagera
0

Jag vill bidra med min råtta Mini som tyckte grädde var jäääääättegott! Man kan tydligt se tungan ^^

alexfifan
0

#20 Dör lite smått, underbar bild haha Oskyldig

you can't face the problem, if the problem is your face……

[Linsenhejhej]
0

Jag bidrar med en bild av min råtta Nila. Glad

r8ttanz
0

lilla tim med sin onda min

alexfifan
0

Bara för jag inte kommer hinna ta en "tema januari" bild innan den 25 får min lilla Jina aka Finus bidra med en söt bild Kyss

you can't face the problem, if the problem is your face……

Banankaka320
0

Min snygging Lillemor sitter vid fönstret och poserar! :D

Cis-j
0

Bidrar med en bild på min älskade Undine. Har i veckan upptäckt en knöl som förmodligen är en tumör, så framtiden ser lite oviss ut för henne just nu. Förmodligen blir det en operation i nästa vecka. Här busar hon runt bland sänglakanen och mumsar en liten nachobit ;)_
"Mammas säng är mysig såhär på kalla vintern, sen är det ju så kul att se henne go nuts när hon upptäcker att det är smulor i hela sängen, he he."
_

caarro
0

Åh vilka härliga bilder! :)

Itchy
0

då nominerar jag lilla Kevin då han mer eller mindre är en "dream come true" för mej ^^

You can't spell Bitchy without Itchy

[Ratass]
0

#28 klart lille snutten vinner ;P XD

Har kolalt på den där bilden om å om igen, man känner hur man längtar efter liten dumbo :)

Linboll
0

Jag vill byta mitt nr #17-inlägg (ta bort den) och istället tävla med denna bilden om det är okej?

Hoppas det går, för denna är så charmig! =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

Lamina
0

#30 Done! :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Linboll
0

Tack så jättemycket! =)

Hälsningar Anna med pälsklingar!

[Ratass]
0

Babsan tänker till :)

chade
0

Judith vill gärna vara med!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

TrueStory
0

Nu flickor och pojkar är det sista dagen att skicka in en bild till tävlingen, Ni har till kl 20.00 på er :D

[Lec72]
0

Bara för att bidra med något..dottern med sin råtta Tassen :-)

TrueStory
0

Jag ber så hemsk mycket att det tagit tid, men ska fixa omröstningen och röstningen får pågå fram till den 2 februari :)

Elshira
0

Om det inte är för sent så bidrar jag gärna med min "Mysan"! Hade inte sett tävlingen förrän nu Skäms

Hakuna matata!

Zakaraa
0

#38 Tror du får delta i Februari råttan istället för omröstningen i denna har redan dragit igång ;)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning