Månadens råtta *Januari*
Drar igång en månads tävling.
Tanken är att varje månad utse månadens råtta. Och sen i december utse årets råtta.
tävlingen håller på fram tills den 25 varje månad kl 20.00, då kommer en ny tråd startas med alla bidragen och röstningen kan starta, Den sista varje månad kl 20.00 avslutas röstningen och vinnaren koras.
Pris till kommer att skickas till vinnaren :)
*Alla får bidra med en bild, man får byta bild 1 ggn och då kontaktar man en medarbetere som tar bort den gamla bilden och den nya kan läggas upp
*Bilden måste innehålla minst en råtta, hela råttan behöver inte synas, men man måste kunna se att det är en råtta
* Bilden ska hellst förknippas med den månaden som är
Regler ang röstning
* Fusk tillåtes självklart inte
* Ge en förklaring till varför du vill att just den bilden ska bli måandens råtta/or
Så sätt igång och fota era råttor och skicka in era bidrag
(Jag tog bort regeln "Man får inte rösta på sitt egna bidrag" eftersom det tyvärr inte går att reglera, men det blir ju inte mer än en röst ändå, så det gör egentligen ingen skillnad för slutresultatet :) )
Jag nominerar min Durif som dog plötsligt och utan förklaring för några veckor sedan! En nallebjörn, ganska feg men snäll!
Jag nominerar min söta Mindy på 6 månader!
Hon har äntligen utmanat sitt öde och tagit sig ut ur sitt hus och utforskat världen utanför efter att ha varit en väldigt rädd och skygg råtta.
Denna vintermånad betyder väldigt mycket för mig och hennes 3 råttkompisar då de får en mer aktiv lekkamrat som vågar utmana livet! 
Hennes värld är på väg att förändras till något helt underbart!
// Fawo (;
Precis som jag skrev i någon tidigare tråd så är det ganska överflödigt att skriva att fusk är otillåtet… Fusk och otillåtet är ju samma sak. "Det är otillåtet att göra otillåtna saker" liksom! :P
VAD är otillåtet, undrar jag?
Nominerar min lilla Cockie och några av hennes kullsyskon som är med på bilden:)
Ny start på året kan ju aldrig bli fel med bebisbilder:)
Min blogg: SweGizmo.se
#7 Vilka söta Whoville-uppsyner de hade

Sötnos
#9 Haha fy vad söt!! Vad glad man blev av att se den där bilden 
// Fawo (;
Puttar upp tävlingen lite :)
innan*
Jag vill nominera min och min pojkväns lilla pojke Mason som betyder väldigt mycket för oss :)
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus

Jag vill nominera Sokka som dessutom fyller två år i januari nu. Hipp hipp hurra!
#20 Dör lite smått, underbar bild haha 
you can't face the problem, if the problem is your face……

Bidrar med en bild på min älskade Undine. Har i veckan upptäckt en knöl som förmodligen är en tumör, så framtiden ser lite oviss ut för henne just nu. Förmodligen blir det en operation i nästa vecka. Här busar hon runt bland sänglakanen och mumsar en liten nachobit ;)_
"Mammas säng är mysig såhär på kalla vintern, sen är det ju så kul att se henne go nuts när hon upptäcker att det är smulor i hela sängen, he he."
_
Åh vilka härliga bilder! :)

#28 klart lille snutten vinner ;P XD
Har kolalt på den där bilden om å om igen, man känner hur man längtar efter liten dumbo :)
#30 Done! :)
//Lamina
Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?
Tack så jättemycket! =)
Hälsningar Anna med pälsklingar!
Nu flickor och pojkar är det sista dagen att skicka in en bild till tävlingen, Ni har till kl 20.00 på er :D
Jag ber så hemsk mycket att det tagit tid, men ska fixa omröstningen och röstningen får pågå fram till den 2 februari :)
#38 Tror du får delta i Februari råttan istället för omröstningen i denna har redan dragit igång ;)
med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning