Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 1339 ggr
Street-Harley
0

En nykomling här.

Skaffade mina första råttor 1992, 2 pojkar, som var med mig i 4år innan jag fick ta bort dom pga ålderskrampor. Det tog många år innan jag skaffade råttor igen, 14år.

Förutom mig, min man, mina barn och våra 2 katter så delar vi även vårat hus med 35st råttor, 15st hanar och 20st honor.

Vi har avsatt ett av våra rum till råttorna och där bor dom i 3 stora burar, planer finns på att bygga 6st burar till.

Råttorna som vi lever med är omplacerade och missförstådda råttor som här hos oss har fått en andra chans till ett värdigt liv. Förutom Knut och hans nu avlidna bror, dom såg jag i en djuraffär och blev kär på stört. Jag skulle bara ha dom så min man fick komma med plånboken och vips så hade jag 2 råttor och en stor bur och allt som behövdes till älsklingarna. Jag, jätte glad, min man inte lika glad då han blev 2600:- fattigare.

Banankaka320
0

Välkommen :)

Oj så många råttor :o coolt att dem blev fyra år :)

chade
0

oj.. jag skulle verkligen vilja veta hur det är att ha så många råttor o:
och välkommen hit, hoppas du kommer trivas!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Terato
0

Välkommen hit, trevligt att du presenterar dig! :)

Stödhem behövs verkligen, om du är intresserad av att ta emot och hjälpa råttor som behöver det kan du kontakta Råtthjälpen och erbjuda dig att vara jourhem, om du vill. Tanken är då att man har råttorna tills en riktig ägare dyker upp. Det finns några få eldsjälar som brinner för det här och du verkar vara en sådan!

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

wintermynta
0

Välkommen hit

Street-Harley
0

Blir lite OT här nu.

Det är riktigt underhållande att ha så många råttor, får alltid ett gott skratt när man är med dom. Visst kan det vara jobbigt också när dom är så många och inte är det billigt heller. Jag är mina övriga familjemedlemar evigt tacksam över deras hjälp när det gäller kel, mys och övrig skötsel. Vi har våra rutiner också när vi handskas med råttorna, bla. att vi dammsuger och våttorkar golv, lister och plana ytor varje dag samt att vi tvättar händerna innan vi öppnar en bur och tar i råttorna samt när vi är klara med dom, även när vi ska in i en annan bur så tvättar vi händerna. Görs för att hindra ev. smittor.

#3 Skulle kunna vara något, det där med jourhem. Dock får det vänta ett tag då jag vill få klart de nya burarna först.

Tror och hoppas att jag kommer att trivas här!