Råttor iFokus

Råttor

Etikett: råttägare
Läst 1799 ggr
Sary
0

Precis fått hem råttorna ??

Hej!

På onsdag ska jag då få hem mina två "beställda" råttungar.

Jag har aldrig haft råttor innan, har bara läst så mycket jag kan om dom.

Och jag undrar, när man precis fått hem dom ska man leka med dom, klappa dom m.m eller ska man låta dom vara ett tag så dom får vänja sig vid den nya miljön?

Finns det någonting man måste veta innan man fått hem råttorna?

Dela med er av alla era bästa rått-tips !! Skrattande

Lamina
0

Jag brukar försöka låta mina nya råttor vara ifred ett tag och aklimatisera sig när dom flyttat in. Men det är svårt, dom är ju så söta och efterlängtade! <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Sary
0

haha får försöka hålla händerna i styr då!

Lancia
0

Tvärtom så säger dom flesta att man ska hålla på med sina råttor redan från start när man fått hem dom. Så ja… :)

Ptja, det man bör veta när man skaffar sig råttor är ju the basics, så som kost och hur man bör hantera dom i övrigt. Men det räknar jag kallt med att du redan läst på. :)

Lycka till!

Sary
0

Tack tack! :)

Lamina
0

#3 Ah, då slipper jag ha dåligt samvete över att jag inte kunde hålla fingrarna borta från småpojkarna jag fick hem igår. ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

pebb
0

Du kanske kan låta dem vara ifred första dagen, men sen tycker jag allt att du kan gosa så mycket du vill. Men som tidigare redan har nämnt, det är vääääldigt svårt att hålla fingrarna borta! ;)

[Lec72]
0

Jag tycker att man ska låta bebisarna bestämma, är dom oroliga/rädda av sig när dom kommer hem så låt dom vara ett tag. Är dom helt orädda och oberörda så kan man ta ut dom och gosa :-)

Lycka till med dom små..och visa oss bilder sen ;-)

Allamej
0

#7 Där är jag tvärt emot, är dom skygga och rädda då tar jag ut dom med detsamma och dom får vara med mig dygnets alla vakna timmar tills dess att dom vet att jag är den tryggaste platsen i världen.

Buren har dom tid att pissa in ändå.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

r8ttanz
0

den uppfödaren som jag hade sa att man typ kunda ha handen i buren/nära buren om dem vill kan de gå upp på dig eller nosa på och samtidigt lära känna buren Skrattande

Sary
0

Mhmm får se på onsdag då vad som verkar bäst… :D

[Lec72]
0

Gör det som känns mest rätt :-)

Melcedo
0

Jag tror stenhårt på att hantering från dag ett är viktigt för en stabil relation! Men det är ju in åsikt :o) Var med råttan och markerar den att den vill vara ifred så låt den vara ifred.

Banankaka320
0

När jag köpt in råttor så låter jag dem springa i buren och undersöka medans jag glor på dem, och kommer dem fram och är nyfikna på mig så pillar jag på dem (A) Men om dem är osäkra och rädda så låter jag dem helt vara, men oftast har dem varit jättenyfikna på allting :D