Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 4274 ggr
bartolumeus
0

Bajs ätande råttor.

Hur får man en råtta att inte äta sin och kompisens bajs (skit) ? Är två indervider som inte är som andra råttor.

Banankaka320
0

Vad får dem för mat?

bartolumeus
0

Husmanskost och liter torr foder.

Banankaka320
0

Vadå för Torrfoder? Har aldrig haft råttor som käkat bajs så jag gissar på att de är ngn brist i kosten

chade
0

Det var också min första tanke, brist på något!

Små stjärnor lyser också i mörkret.

[lucke]
0

Eller missnöje med kokkunskapernaOskyldig

Fawo
0

Råttor är väl koprofager? (Äter sitt eget bajs) Mina råttor har också ätit sitt och kompisens bajs men jag har för mig att de gör de för att de finns näring kvar som får ta en vända till genom kroppen och tillgodoses..

// Fawo (;

chade
0

#6 är det inte bara gräsätare som gör så? o:

Små stjärnor lyser också i mörkret.

Fawo
0

#7 Ingen aning.. Hundar äter ju också bajs när de får chansen. Råttor kanske likaså. Behöver inte vara för att de får extra näring som gräsätare får. Men det är nog inget ovanligt iaf :)

// Fawo (;

Banankaka320
0

Men hundar äter ju skit för dem egentligen har "brist", men inget som verka påverka hälsan så mycket. Hundar äter gärna ex hästbajs eftersom de är bara gräs typ, vargar äter ju maginnehållet på sina bytesdjur för att få allt dem behöver.

bartolumeus
0

Ursäkta har lånat en bättre data nu. Djuren åt sin skit när jag tog hem dessa, de är köpta från en zooaffär. Men frågan ska vara :Hur gör man för att dessa inte ska äta sin skit ?

bartolumeus
0

Till Fawa. Luktade dina bajs? Mina lukta för j_____t?

hus-musen
0

Troligtvis brist på något ämne. Ge dem varierande kost och se om det hjälper!

Qui dormit, non peccat

bartolumeus
0

Ja, men vad kan det vara för brist.

Banankaka320
0

Jag har ingen aning vad det kan vara för näringsbrist. Men ger du dem grynblandning? Köp AXA grynblandning och ge dem, koka ägg åt dem, ge den grönsaker & lite frukter, potatis, allt du äter. (Förutom för kryddat såklart.)