Råttor iFokus

Råttor

Etikettoff-topic
Läst 1526 ggr
Thirre
0

Söker omplaceringshona

Jag söker efter en omplaceringshona kring ett år gammal eller strax över. Sökningen sker åt en av mina råttköpare då de helt plötsligt och tragiskt förlorade en råtta idag. Den råttan har nu en syster kvar som är alene och behöver sällskap.

Jag kan intyga att detta är ett hem som är bra och seriösa. De har två döttrar som är i övre och mellan tonåren, den ena dottern har två hanar i sitt rum och den andra buren med honorna som numera bara är en. Även modern är engagerad i råttorna och vad jag har förstått så har fadern också kapitulerat inför råttornas charm.

Anledningen till att de söker en jämngammal omplaceringshona är för att den äldsta dottern slutar gymnasiet om 1,5 år och den andre börjar gymnasiet inom denna tidsperiod. Som många vet är det fullt upp under gymnasiets sista period och framtiden är oviss, de har beslutat sig för att iaf ta ett uppehåll efter deras råttor sista råttors bortgång.

Jag skall till årsmötet nästa helg och kan då transportera råttorna ner hit till skaraborgsslätterna.

Tacksam för svar både i tråden och i mail.

Tack på förhand från mig, Theres Granath, och den förtvivlade familjen som älskar råttor.

Man lär så länge man lever.. ingen rök utan eld.. arga katter får rivet skinn.. att fela är mänskligt..