Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 2185 ggr
Fawo
0

Stronghold

Jag har fått stronghold till mina råttor. Den ena av dem vred sig så hon fick fler än 1 droppe i nacken utan att jag märkte det.. Sedan såg jag att hon var helt blöt i nacken…..

Kan det bli några problem om de får fler än 1 droppe??

// Fawo (;

alexfifan
0

Vad jag vet har Stronghold testats med "överdoser" och det ska inte vara något problem. Sök i FASS, ska stå info om det där ^^

you can't face the problem, if the problem is your face……

alexfifan
0

Länk

Läste någonting om det där ngn gång, men hittar inte just nu… :S

edit: Hittade nästan längst ner nu. ^^

Fawo
0

Okej :) Jag får väl hålla lite koll och se om något händer!

// Fawo (;

alexfifan
0

Ja gör det :) Jag råkade också droppa på lite för mkt, men det hände inget. Risken är väl om råttan slickar i sig det men förhoppningsvis kommer de väl inte åt så bra i nacken

minky
0

det ska inte vara nån fara.

man brukar ju säga ca 1 droppe p har hänt för mig mig att det ha blivit mer än det dom ska ha. man brukar ju säga en droppe per 300-400g

mem kan ju säga att min veterinär har vld höga rekomendations doser. har blivit rekomenderad att ge en droppe per 50g… ^^

miknev
0

för att byta tråd lite grann…mina råttor fick Stronghold  i måndags av sköterska på djurklinik S-tälje. Den äldsta av dem började tvätta av sig medlet och ´då sa sköterska "nej, tvätta inte av dig det, låt det vara" Så jag undrade naturligtvis om det på verkade effekten och hon var inte säker , men trodde att de inte skulle röra sig i nacken. Tycker att det har gett resultat, men blir osäker och konfundersam efter sköterskan kommentar och svar…………..Vad tror ni, är det någon fara att hon tvättade av sig?