Råttor iFokus

Råttor

Etikett: länkar
Läst 2450 ggr
SweGizmo
0

Tamråtta eller vildråtta?

Såg denna videon på aftonbladet och blev väldigt förvånad.

Enligt aftonbladet är det en vildråtta som springer runt bland passagerarna på tåget, väldigt närgånget och sedan UPP på en.

Skulle en vildråtta verkligen göra så?

och är inte "vildråttan" lite för ljus i pälsen för att vara vild??

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article8423264.ab

Min blogg: SweGizmo.se

mikeiko
0

Men herrejösses stackars lilla djur, måste vara vettskrämd :( Att ingen tog på sig att hjälpa den ut när tåget stannade!?

En vinter var jag med om att en liknande råtta klättrade upp på mitt ben…hade galen ångest över om det kunde varit en stackars tamråtta som någon lämnat ute. Den sprang iväg dock, kunde inte göra något…

Elshira
0

Råttor som lever i kloakerna är då knappast rädda för att gå på människor… Så tror inte det är helt omöjligt att det är en vildråtta.

Däremot är det väll knappast en attack, utan ett desperat försök att hitta ut!

Hakuna matata!

MarajLowajz
0

Vi hade en tamråtta på mitt gamla jobb som sprang omkring ute, den vit och svart -gryyyyymt vacker kille! men tyvärr slog vaktmästaren ihjäl den när den kom fram :( Tyckte så synd om råttan och var så förbannad på vaktmästaren! grrr!

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Banankaka320
0

Gah!! Stackars djur!! :( jag skulle bli helt förstörd om jag mötte en liten tamråtta ute ><

cosmonita
0

Jag tror också att det är en vild råtta. Den är väl van vid lukten av människor eftersom den lever i den miljön, även om den inte brukar befinna sig i vagnen bland folk. Den var nog som sagt rädd och ville därifrån. Det roliga var ju kvinnan som sa "tänk om den bitit mannen i halsen" eller något liknande. Jag menar, varför skulle den vilja göra det Skrattande

Banankaka320
0

Mördarråtta! Den skulle krypa upp och suga hans blod xD

MoaL
0

Hahaha, "bitit mannen i halsen"! Vampyrhysterin breder ut sig, nu är råttorna de nya "fladdermössen", maskerade blodsugare, nattens huggtandade vålnader.. Skrattande

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

sotlynx
0

Råttorna som bor i stallet på vintrarna kan man ganska enkelt lyfta bort när don sitter och tuggar i kaninernas matskålar.. Kaninerna bryr sig inte alls om råttorna och råttorna verkar ha fattat att det är jag som kommer med käket.. Eftersom råttorna försvinner på våren när kaninerna flyttar ut i trädgården, ser jag inte dom som ngt problem. Dom vill ju också ha värme och mat när det är kallt och blött ute.. Och dom håller alla miljontals möss borta!

Banankaka320
0

Hahah XD

Men jag tror det är en tamråtta, tassarna ser vita ut och jag tror vilda råttor är lite fetare. Allafall dem i malmös soptippar som dem filmade en gång :o Fast jag tror alla råttor hade blivit feta av att bo i en soptipp xD

[oboybabe]
0

Vissa vildråttor bor väldigt nära människor och vänjer sig precis som duvor och vissa andra djur som lever i städer. Så länge inga är elaka emot dom utan bara låter dom vara så lär dom sig det. Har också träffat på tamråtta i en papperskorg mitt i vintern stackarn. Det var en black hooded så jag är säker på att det var en tamråtta ;) Vissa människor släpper ju ut dom när dom tröttnar och tror att dom ska överleva. Dock tror jag inte att detta var en tamråtta som sprang i vagnen.