Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 891 ggr
mieeow
0

Söker råttbebis

Nu är jag verkligen sugen på utökning i flocken!

En hona då jag bara har honor, bra temperament, frisk och helst stamtavla.

Framförallt söker jag henne för sällskap, men lämpar hon sig för avel, och jag får hjälp av en uppfödare (!) så kanske jag fixar en kull i framtiden… :D

jag är sugen på en vit, kanske siames eller pew. Rex är också en önskning. Men färgen och teckningen är inte det viktigaste för min del.

Jag finns i lund/staffanstorp och kan ta mig inom skåne, möjligtvis liiite högre upp men inte särskilt långt.

Bara fråga om det är något du undrar, svårt att få med allt här :)

Kram!

nyndat
0

Lycka till :)

mieeow
0

#1 tacktack

Dramatik
0

Ett tips är att du själv hör av dig till uppfödare och kollar om de har kullar på gång:)

Jag vet att Palm`s antagligen har en vilken dag som helst, samt att de ska ha en till i mars. Porlamarkens planerar någon till våren (brukar dock vara väldigt fulltingat om man inte är ute i väldigt god tid), daydreams ska nog också ha två kullar snart, men tror de också är fulltingade, men vet inte säkert. Sen ska jag själv kanske ha till sommaren.

Det är vad jag vet händer i Skåne nu under första halvåret iaf. Men om det blir siames eller pew i kullarna vet jag inte dock, men troligen inte.

mieeow
0

#3 tack för tipset, har tönkt att göra det också. Men började såhär. Vad heter Palm på rif? Palm? XP haha, jag borde skriva någon sorts lista på uppfödare i närheten…

Teckningen och färgen är som sagt inte det viktigaste :)

nyndat
0

#4 Jag tror inte Palm's har någon profil här? Inte så vitt jag vet, iaf :o Jag har två råttor från Åsa, som uppfödaren heter, de är från en kull i Oktober 2010. SUPERgoa flickor båda två, enda problemet vi har haft är att de är lite småfega av sig. Annars som sagt riktigt underbara ?

.. Eller ja, vi har haft en liten släng skabb också, men det behöver ju inte vara något de fick med sig så vitt jag har förstått kan man dra på sig det lite varstans :P

Jag skulle iaf rekommendera Palm's, mkt trevlig uppfödare :)

mieeow
0

#5 om jag får kontaktuppgifter kanske.. :P

har även kontaktat två andra uppfödare nu för att prata lite om deras planerade kull.. :) alltid lika kul att köpa fler råttor! :D Kullen är dock inte född än, men det är nog bara bra, då blir det ingen risk för "impulsköp"