Råttor iFokus

Råttor

Etikettråttägare
Läst 3117 ggr
[RussinsMusli]
0

Fundersam råttägare

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Jag har parat mitt råtthona, Faith, men hon har inte gått upp i vikt. Så hon är troligen inte dräktig.
Men jag tycker hon boar mer än vanligt och hon är jätte känslig runt magen.. Jag brukar alltid pussa på hennes goa mage och hon brukar knastra, men nu piper hon till och genast ner och fixa i huset.. Jag tittade lite på hennes mage och, jag inbillar mig säkert då jag bara ser det jag vill se, tyckte hon såg bredare ut än vanligt.. Kanske kan det finnas 1 eller 2 marsipangrisar där inne? 
Va tror ni?

[RussinsMusli]
0

Lite bättre bild, hon vill ju inte hänga still!
Som sagt så tycker jag hon ser bredare ut än hon brukar vara.

mikeiko
0

Tja, spenarna är ju tydligare, eller hur såg de ut innan?

[RussinsMusli]
0

Ja det är dom också, glömde jag skriva :)

Kan också tillägga att hon vägde 325 g innan parningen och nu 354 g..

Banankaka320
0

När blev hon parad?

[RussinsMusli]
0

14/12..

Banankaka320
0

Min råtta blev rejält fet typ en vecka innan hon fick ungar, på två dagar ungefär. Hur gick parningen till? Såg du dem göra det och blev det en vaxplugg?

[RussinsMusli]
0

Ja jag såg dom, dom höll på hela natten och hon hade vaxpropp. Därför jag är så fundersam. Kanske borde flytta henne till bebisburen trots allt?

Banankaka320
0

#7 Nej inte än, jag tycker du ska vänta och se att hon är gravid på riktigt så hon inte går ensam i onödan.

[RussinsMusli]
0

#8 men det är typ 3 dagar till hon är beräknad?

Lamina
0

Flytta henne och sen vad som händer, det skadar väl inte? ;)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RussinsMusli]
0

Nej precis. Då gör jag det och hoppas det kommer någon liten marsipangris Oskyldig

Lamina
0

Håll koll på henne bara, det kan ju vara något annat…Foten i munnen

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

[RussinsMusli]
0

Ja, händer inget efter 3-4 dagar och hon ser likadan ut så åker jag till vetten och kollar!

Lamina
0

Faith kanske inte alls vill uppfostra en hel hög med ungar åt helt okända människor. Hon kanske bara ville göra en liten flicka åt sig själv och matte! ;)

//Lamina

[RussinsMusli]
0

haha ja så kan det vara! Jobbigt om hon ploppar ut en pojke Tungan ute

Katoz
0

Vore såå kul om hon faktiskt har nån liten unge i maggen :)Har ju själv haft en kull på bara 2 ungar och mamman gick knappt upp något. Sitter och tänker på hur långt gången hon kan vara. Hon kan ju blivit parad 18:e december, och är nu på dygn 18…så det finns ju fortfarande hopp :))

Katoz

[RussinsMusli]
0

Ja hon har flyttat in i bebisburen nu :)
Hon brukar inte vilja boa alls, utan tar bort bomaterialet hela tiden, men nu boar honoch har sig, så jag hoppas!

Lamina
0

#15 Håller tummarna för att det blir en flicka då :)

//Lamina

[RussinsMusli]
0

#18 Ja :D

mieeow
0

*tassavtryck* Spännande o se om det kommer små bebisar! :)

[RussinsMusli]
0

Jag tog upp henne idag, hon är betydligt lugnare än vanligt och vill inte springa och klättra, utan hon bäddade ner sig bredvid mig i sängen. Hon har också blivit lite bredare Glad

Katoz
0

Vad väger hon nu?

Katoz

[RussinsMusli]
0

359 g :)

Luka
0

Åh! Vad spännande!

Hoppas på det bästa…

[RussinsMusli]
0

Hm jag tog min andra våg och vägde henne, då jag kom på att den jag använde är missvisande. Den som funkar toppen visar att hon nu 364 g. Om det beror på mat eller inte vet jag inte, men jag kommer väga henne senare igen och se. 
När jag tog upp henne så låg hon bara i mitt knä och andades.. Precis som Russin dagen innan hon fick sina små… Hoppas hoppas!
Spänningen stiger Flört

Och en bild på pussgoa magen <3

Emmieline
0

*tass avtryck*

mieeow
0

spännande!

[RussinsMusli]
0

Faith väger 376 g nu… Skrattande

Katoz
0

Jag tror dom ploppar ut på söndag :)

Katoz

[RussinsMusli]
0

Jag håller tummarna för det! :)

Xett
0

åhh spännande :) hoppas det går bra!

r8ttanz
0

hoppas hoppas att det går bra längtar till bilder (om det kommer någon)Glad

EmmaWq
0

*tassavtryck*

[RussinsMusli]
0

Idag väger Faith 381 g.. Det ökar! Skrattande

Hon är däremot lite rastlös nu, vankar omkring, försöker psyka mig och boar.. vankar omkring, försöker psyka mig och boa.. Ja, så just nu är den populäraste frasen i mitt rum "Sluta med det där, gå och föd eller nåt!" Oskyldig

Alone
0

men herregud va spännande :D vill me ha bebbar men går inte så bra när man bara har 2 hanar haha

Mvh Järnskogens kaniner

Efter Regn Kommer Solsken

CamillaS
0

Åh hoppas att hon har några bebisar i den lilla magen! Skrattande

Lamina
0

#34 Haha, fick mig ett gott skratt av den kommentaren! XD

Tycker dock att Faith borde göra som du säger, är ju spännande att se hur många pinkisar det blir!Tungan ute

//Lamina

[RussinsMusli]
0

#35 haha jo då blir det lite svårt Flört

#36 Ja det hoppas jag också! Blir lite konstigt om hon ska gå upp sådär i vikt utan att ha något där inne… Tungan ute

#37 hahaha ja jag tycker ju hon borde göra det Oskyldig

[RussinsMusli]
0

Känner mig så elak mot Faith när jag först tar ner hennes älskade hängmatta sen stängde av till överdelen av buren. Hon har börjat boa på alla konstiga ställen - eller ja där hon inte ska boa! 
Det började med hängmattan. Men det kom inte som en chock. Hon älskar ju den! Hon drog allt papper dit och gjorde värsta boet. Nej, där får hon inte föda tycker jag, hon ska föda i huset så ungarna får tillräckligt skydd!
Sen början hon boa på ett hyll plan längst upp! Nej absolut inte tänkte jag och tog ner det.
När jag kom hem nu så boade hon på gallret (har byggt ihop två burar) och det är inte okej!
Så nu har hon bara underdelen kvar och hon är så rastlös. Har henne ute ofta och så, men hon boar ju överallt med allt hon hittar. Mina strumpor försvinner, tröjor blir det hål i, mina sopor ligger i hörn i mitt rum… Ja, såhär var hon inte förut!

CamillaS
0

#39 Ha ha stackars lilla gumman som inte får göra som hon vill. Tungan ute
Hoppas bara att hon inte är skendräktig.

[RussinsMusli]
0

#40 Nej det hoppas verkligen inte jag heller! Obestämd
Men då är det väl bara att leta ny hane om ett tag :)

[RussinsMusli]
0

Verkar inte bli något då hon återgår mer till sitt gamla jag igen, har jag märkt idag. Tänker sätta ihop henne med sin kompis igen och leta ny hane!
Hur långt efter kan man försöka igen? :)

Lamina
0

Men ååh… Va synd. :(

//Lamina

[RussinsMusli]
0

Ja verkligen. Men kommer nog hitta en ny hane och då kommer det förhoppningsvis ta sig! :)

Lamina
0

Hoppas på det! :D

//Lamina

[RussinsMusli]
0

Japp :D