Råttor iFokus

Råttor

Etiketthälsa-skötsel-beteende
Läst 1515 ggr
Glado
0

Råtta på rygg

Inatt gjorde min råtta något han aldrig gjort tidigare. Vi lattjade han och jag, och när han hamnade på rygg valde han att ligga kvar i den positionen istället för att vända tillbaka på mage igen. Han låg på rygg i kanske 20 minuter (!) med slutna ögon och tassarna tätt ihop. Jag har nog aldrig förr sett något så sött… Vad kan det här betyda på råttspråk? Var det någon form av dominanslek? Jag har tidigare bara sett honom göra så med sin bror, som tyvärr inte längre är i livet, men då handlade det bara om några sekunder hit och dit och då fick jag också intrycket att det är en onaturlig ställning för en råtta.

Banankaka320
0

Låter väldigt konstigt att han låg sådär i 20minuter. :s

När råttor brottas så lägger den som är i lägre rang sig på rygg och "ger sig", men din kille kanske tyckte det var bekvämt och somnade så xD

Glado
0

Jo precis, det där där med rangordningen råttor emellan känner man ju till. Reagerade också på just 20 minuter… Men han gjorde ingen ansats till att vända sig tillbaka (sprattlade eller liknande) så tills vidare får jag väl utgå från att han tyckte det var mysigt.

mikeiko
0

Han somnade?

[lucke]
0

Eller tuppade av efter fightenKyss