Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 3190 ggr
[Jodine]
0

Kycklingben till middag?

Gjorde kyckling nu på kvällen och det blev ju ben kvar, kan jag ge dessa till mina råttor eller är det för farligt, iom att de kan gnaga sönder benen så att de flisar sig? O_o

MarajLowajz
0

Kycklingben ger man ju inte ens till hundar så jag skulle nog inte ge det till mina råttor just med tanke på att benen i kycklingen flisar sig så de kan nog bli väldigt stora skador inne i kroppen.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Itchy
0

kycklingben går jättebra att ge till råttor

de har ju inte värst stora tänder, så flisor blir det nog ytterst ont av

jag ger mina hela kycklingdelar med ben & rubbet, och det har inte varit några problem

You can't spell Bitchy without Itchy

Zolah
0

ger mina också, dom gluffsar ju inte i sig benen som hundar gör ( eller krossar dom ). dom maler ju ner dom mer om dom ens tuggar på benen ( mina har hittils nöjt sig med att rengöra dem lite fint sådär )

MarajLowajz
0

Jaha, där ser man! Kanske ska testa lägga in ett kycklingben åt dom någon dag då.

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

[Jodine]
0

Jag var också inne på samma spår som nr 1, att det skulle flisa sig för mycket, men då kan de ju få varsitt ben som sen kvällsmat då =) tack så mycket för svaren, mina bebisar älskar kyckling så det blir nog uppskattat.

junilla
0

Mina råttor älskade kycklingben, de gnagde bort köttet som var kvar brydde sig inte om själva benet Glad

sockerrattan
0

De älskar allt som heter ben och bra för deras tänder att gnaga på

Mia//

[oboybabe]
0

Ja det är ju inte samma som med hundar som glupsar hela benet och tuggar =) Mina killar äälskar det!

Dramatik
0

Ben är absolut ingen fara att ge till råttor. Råttor är väldigt noga med att mala sönder det de äter innan de sväljer det.

Mina råttor brukar tugga i sig det mesta av benen, jag brukar låta dem ligga kvar i buren så då gnagar dem på det när de är hungriga eller ha tråkigt. Mycket bra sysselsättning för dem:)

Se råttorna som din nya kompost:P

[Jodine]
0

#9 haha, att de är min nya kompost visste jag ju redan, eftersom jag haft råttor ett tag, men jag var inte säker på ben och sånt, men de fick varsitt ben igår kväll och det blev ju en höjdare, faktiskt. Lite misstänksamma var de til en början eftersom de aldrig fått hela ben innan,men när de kände att det luktade kyckling var de igång att slåss om vem som skulle få äta först xD

Itchy
0

de kan vara riktiga vilddjur ibland när de får "ovanliga" saker att äta, som när jag gav mina flickor en hel grisfot Skrattande

*fast det tog bara 2 dagar innan det var små benknotor*

[Jodine]
0

#11 mina brudar är vilddjur oavsett vilken mat det gäller, de beter sig som om det vore den sista matbiten i världen, varje gång de får nåt xD Totalkaos.

Itchy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag trodde att jag sett deras "wild side" men de har varit fromma små lammungar jämfört med de vilddjur de var när grisfoten kom fram

*det ser jätteskitigt ut på bilden, men det var innan städning på deras mathylla, det brukar inte vara så pass lortigt*

junilla
0

#13 Är den kokt eller rå?

Itchy
0

[RussinsMusli]
0

Tänk va skönt det skulle vara om man lyckades ha en mathylla..  Min tar maten och springer iväg! Hittar mat överallt i buren sen. 
Vart får man tag i grisfötter?

Itchy
0

#16 köpte dem på Ica Maxi, (gav 20:- för 4st) men tror att de bara säljer över jul & påsk

[RussinsMusli]
0

Oj då får jag passa på till påsk! :)

sockerrattan
0

Mina fick harben till middag i dag! De ville helst hjälps mig att stycka hararna Flört

Mia//