Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1513 ggr
HelpaRat
0

Vaggar med huvudet åt sidorna.

Hej alla råttkompisar!

Jag har fått hem en söt liten råtta som vaggar med huvudet åt ena sidan till den andra.

Han är rödögd och ägaren som sålde denna sa att alla hennes råttor har vaggat med huvudet åt ena sidan till den andra.

Nu undrar jag, vad är detta för ett slags lustigt beténde hos en råtta?

Är det något att oroa sig för?

Dock sa ägaren att det är vanligt, men jag är så nyfiken på vad det är för beténde.

M.v.h Elin

klick
0

Tror det är för att rödögda ser sämre, och dom liksom scannar omgivningen

Lamina
0

Yeah, min lilla rödögda bebis gör också så. Det ser ganska lustigt ut, men jag tycker nästan lite synd om honom. Men det är iaf fullt normalt för rödögda. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ivanhoe81
0

ja det är för att de ser sämre än de svartögda, har själv 2 st som vaggar med huvudet fram och tillbaka så där

Banankaka320
0

Men sen finns det en sjukdom som gör att dem vaggar, jag minns inte namnet nu. Men den blir värre och värre snabbt men din råtta låter som en typiskt frisk rödögd :)

HelpaRat
0

Okej, skönt att höra :)

Var lite orolig först för jag har ju hört att det kan bero på tumör i huvudet.

Men det låter inte som om det är det :)

Tack alla för svaren!

Lancia
0

Måste bara fråga, visste inte uppfödaren varför råttorna vaggade med huvudet?

[Jodine]
0

Har jag ockå undrat över, jag har en rödögd råtta hemma som gör så, funderade på om det var för att han ser sämre, så nu fick jag ju också svar! =)

Lamina
0

#6 Jag antar att hon visste det eftersom ts påpekar att råttan är rödögd, antar att det inte är något som ts bara skriver bara sådär utan antagligen något som uppfödaren sagt till ts. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lancia
0

#8 kan väl tycka att uppfödaren i så fall borde berättat det för TS och inte bara påpekat att "jaa dom vaggar med huvudet, allihopa. Rödögda är dom visst också!"  Så hade TS inte behövt oroa sig.

Måste du alltid anta saker i alla inlägg du svarar på här på sidan, inte första gången jag noterar det.  Kan inte bara TS få svara på frågan jag ställde denne? :|

Lamina
0

#9 Tycker inte att jag antar särskilt ofta… Men du har rätt, det var dumt av mig. :)

//Lamina