Honung till ungar?
Är det ok att ge honung till råttungar?? Fick som tips i en annan tråd att ge honung i te till förkyld råtta. Har köpt rött te och honung, men började fundera om det är utan risker. Mina ungar är ca 8-9 veckor och honung är absolut förbjudet att ge till människobarn som är under 1 år. Då det finns nåt ämne i honung som kan ombildas till giftiga gaser i tarmarna och är mkt allvarligt för dem. Vet inte om jag vågar ge dem honung. De gillade inte teet utan sötning :o(.
Kanske finns någonting annat att söta det med?
Lät farligt, jag hade inte chansat utan säkra källor. Liten tass här med, ska bli intressant att höra ett svar som makes some sense ;D
Btw, tror faktiskt inte de tre senaste jag köpte var så gamla när de fick honung i teet för första gången. Och dom lever och mår bra iaf. ;O
you can't face the problem, if the problem is your face……
Jag ger mina förkylda råttor honungsvatten med lite vitlök i. Mina råttor är 6 månader, 8 månader och 1 år gamla. Ingen aning om det är någon skillnad att ge till råttungar. Skulle vara kul o höra från någon som vet! 
// Fawo (;
rött te utan svart te blandat i. Vitlök och honung gör susen. Tänk dock på å inte döa honungen.
Gör te och låt det sedan svallna lite tills det är lite mer än fingervarmt och lägg i honungen. Annars försvinner alla de egenskaper man vill åt.
Rött te stärker immun försvaret hos dem så väl som oss. Jag brukar tvinga i mig själv den där häxbrydgen. Smakar apa men jag frisknar till rätt snabbt då. Pluss jätte varma kläder då så klart.
Hörde något om en studie som vissade att teet kan även få råttornas hälsa att hålla längre och leva därmed längre. Dock endast ett rykte jag hört.
Men det är iaf vad man brukar ge förkylda råttor. Rött te (absolut bestämt utan svart te då de e farligt för dem), vitlök och honung. En del har även lite naturlig apelsin juice i.
Hmm…ja det är nog ingen fara att ge till råttungar då. Tror att någon i forumet hade reagerat på det då det ganska ofta pratas om rött te med honung i ;o).