Råttor iFokus

Råttor

Etikett: hälsa-skötsel-beteende
Läst 1960 ggr
[Rottfinalina]
0

Min råtta biter den andra i örat!?

Hej, satte mig nyss här vid datorn med mina 2 råtthonor och ser plöstligt hur den minsta råttan biter tag i den andres öra och drar. Varför gör hon så?

Jag tar bort henne direkt men såfort hon kommer nära den andra så drar hon i örat igen. Den stora råttan piper men det blir inget sår eftersom att jag drar bort henne hela tiden. Någon som känner igen detta beteende? Vad ska jag göra, kan jag göra något? Har sett förut att den lilla har gjort samma sak fast tagit tag i pälsen och dragit men det var väldigt länge sedan.

Tacksam för svar.

[lucke]
0

Är det en bebis? När min Lyra var bebis så bet hon i öron och jagade svansar på tanterna, nu är hon lite äldre och hon har slutat med busandetGlad

[Rottfinalina]
0

Haha nä inte direkt, hon är 1 1/2 :P kan det vara att hon vill tvångsputsa?

[lucke]
0

Kanske bara är en retsticka. Hade en råtta som ofta gav sig på sina större kompisar, men utan att skada dem.

mikeiko
0

Jag har samma beteende i min flock, de ger varandra den typen av tjuvnyp när de är irriterade eller tycker någon är i vägen…Har tyvärr lett till att bebisen som vill busa har fått jack i båda öronen, tror att hon försökt springa bort när någon nöp i örat, och att det då blev värre än vad det skulle blivit om hon bara stått still :(

[Rottfinalina]
0

Okej, då känns det bättre :3 tack så mycket

[lucke]
0

Ofrivilligt piercad, stackarnRynkar på näsan

mikeiko
0

#6 Jo, fast hon verkar inte bry sig alls haha, hon busar järnet ändå, det lilla yrvädret :)

[lucke]
0

Skrattande

Lamina
0

Mina råttor brukar ta tag i pälsen på varandra och dra när dom tycker att den andra är i vägen. Särskilt när dom alla ska fram till burdörren på samma gång.Flört

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?