Råttor iFokus

Råttor

Etikett: tävlingar-quiz-undersökningar
Läst 1669 ggr
Idrus
1

Hur aktiva är era råttor?

Hej!

Jag undrar hur många timmar ca. era råttor är aktiva/sover? och när era oftast är som aktivast? Glad

Besök gärna min blogg.

EmmaWq
0

Mina killar är ofta aktiva tidigt på morgonen och sen från typ fem på eftermiddagen och framåt till typ 12-01 på natten ;-) Riktiga nattugglor, råttor och andra gnagare är ju typiska nattdjur av någon anledning… Men de brukar oftast vaknar när de hör att jag kommer hem och snackar med de, eller vid de tiderna de brukar få mat ^^

Zakaraa
0

oj antal timmar vet jag inte riktigt men de är som mest aktiva på nätterna, då akriverar dom sig genom att tugga sönder buren, heeh..
På morgon när jag går till skolan och när jag kommer hem igen så sover dom, under den tiden (7.30-16.30) vet jag inte vad dom gör egentligen :P

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Terato
1

Mina grabbar sover hela dagarna. De rör sig enbart vid matdags eller när de själva bestämmer sig för att de är hungriga och går ut och letar på mig för att "påminna mig" om att ge dem mat. (De har öppen bur dygnet runt)

De rör sig också om de ser att jag är i rummet, då kommer de, en efter en och kollar vad jag hittar på och om jag har något gott med mig.

Men om det ständigt fanns färsk mat i buren och jag inte skulle gå in och aktivera dem vet jag inte om mina grabbar skulle göra annat än sova och äta!

Honorna som bor hos syrran är en helt annan femma. De är aktiva två tre timmar mer om dagen än hanarna och kan gå ut bara för att få röra på sig lite, liksom. De är inte lika matfixerade. :P

Men jag lurar mina hanar att gå ut och sträcka på sig. De får inga fröer eller nötter i fodret alls nu för tiden. Istället gömmer jag nötter här och där i rummet som de får leta på. Det är bra, för på det sättet har de lärt sig att om de har tråkigt eller magen kurrar så måste man ut och jaga. Känns som en ganska naturlig stimulering för en råtta.

Men att råttor slöar mycket är normalt. Tror de flesta råttägare aktiverar sina nån timme om dagen, alltså som de aktivt liksom leker och är med råttorna. Sen blir det ju alla de där småstunderna när man går in och klappar dem och pratar med dem och så också, såklart.

Älskar mina stora små vänner..

teratos.r8or.se

OttoIsTheShit
0

de flesta av mina råttor har sovit när jag gått upp ca 6 på morgonen och börjar bli aktiva runt 9 på kvällen (sjklart beror på sommar/vinter, nu körs det igång kl 6 på kvällen. Men min förra gick upp när jag gick upp, tror hon la sig så fort jag gick men annars var hon vaken som jag + natten :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Marre89
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mina 3 grabbar är mest aktiva på eftermiddan, runt 5 tiden brukar dom vakna till.. sen är dom pigga fram till middagsdax, de äter och sen sover en stund.. sen vaknar de till och är i full action hela kvällen :P Vet inte hur dom är på natten, men misstänker att de är vakna då de ofta hänt endel i buren på morgonen när man vaknar och kollar till dom. På dagarna sover de hela tiden då vi är på jobbet, ibland händer det att dom e aktiva på förmiddan när jag är hemma. Man märker på helgerna då man är hemma, de bara sover XD Vill inte komma ut och leka när matte vill haha :P

OttoIsTheShit
0

jag märkte va mina gjorde på natten..hade buren rätt nära sängen förr..dom drog mig i håret xD

Maybe it's not too late

Marre89
0

haha XD

Luka
0

Det tyckte väl att du var tråkig och ville väcka dig så de fick komma ut och busa istället :P

EmmaWq
0

#6 hahah XD Min bur står lite väl långt ifrån sängen, men mina ena grabb älskar att böka runt i håret, så han hade nog mer än gärna tjuvdragit lite om han hade kunnat :P

OttoIsTheShit
0

Haha  xD precis, kul å va yrvaken å inte fatta vem som drar mig i håret ¨å vaknar öga mot öga med en råtta xD haha

Maybe it's not too late

nyndat
0

Mina brukar vakna av min väckarklocka, och står och dansar magdans vid gallret för att få en gullestund och en godbit :) Det är mellan 6 o 7.

Sen sover de hela dagen, och vaknar vid fem för att hålla låda hela kvällen till klockan tolv ungefär.

Ibland har jag planerat in hela hemmadagar för att kunna vara med dem, men det är rätt lönlöst för innan fem så vill de bara sova och tittar på mig med halvslutna ögon och en undrande min som om jag vore dum i huvudet när jag med glad röst försöker väcka dem :P

Idrus
0

Okej, vad roligt att höra av alla er! Cool

Mina råttor vaknar vi 5-6-7 på kvällen, och håller igång ända tills på morgonen vid 5-6-7 Skrattande

Besök gärna min blogg.