Råttor iFokus

Råttor

Etikettkostrelaterat
Läst 1590 ggr
caarro
0

Bygga egen bur?

Vad ska man tänka på när man bygger om typ en garderob till råttbur? Nån som har några tips? :)

Zakaraa
0

Lacka, lacka och åter igen lacka
annars sätter sig kisset i träet och det luktat fruktansvärt

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

caarro
0

Okej, men behöver en garderob som är vitmålad lackas? Vilket lack ska användas isåfall?

Zakaraa
0

Vilket lack som ska användas vet jag inte, lackade aldrig garderoben jag använde (stort misstag)
Du måste lacka för färgen på en garderob hjälper ju inte ett dyft mot råttornas avföring. Det ända som hjälper någelunda är många lager lack

AnnaRamnemark
0

kisset kommer in i glipor så kommer de lukta illa. Hade mina i en om gjord hylla innan men jag var tvungen att köpa bur efter de för de komm in på de konstigaste ställerna. =/

caarro
0

Okej, så garderob är ingen bra idé? :(

Zakaraa
0

Lackar du alal delar så ska det inte vara några problem men jag föredrar bur med galler på alla sidor (köpt eller hemmagjord spelar ingen roll..)
Mina tjejer blev skygga i garderob-buren jag hade så jag kommar aldrig ha "heltäckt" bur igen

TildaH
0

Smyger in en fråga gällande "galler"strl, om man bygger av nät, hur stort får rutorna/maskorna då max vara?

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

NelliePoppe
0

Har hört någon säga ca 1 cm är lagom! men är inte helt säker Obestämd

TildaH
0

Suck, var ska man hitta det, kan inte begripa dessa tjockis råttor, haha. Åt hamstrar kan man använda 19*19, även om 13*13 är allra säkrast. Men jag har oxå hört att råttor behöver mindre, var därför jag frågaOskyldig

--------------
//Tilda, http://guldis.bloggplatsen.se
Medarbetare på Hamster ifokus

NelliePoppe
0

haha.. ja jag är helt ny inom detta så jag har ingen aning Skäms

ToveSofieLantz
0

När jag gjorde detta tuggade mina råttor sönder väggen, trots stor bur med mycket leksaker, man såg alla olika lager på tapet som det varit genom åren ;)

NelliePoppe
0

haha.. ja dom värkar till va små monster när det gäller gnagandet =P