Råttor iFokus

Råttor

Etikettannonsering
Läst 1131 ggr
NelliePoppe
0

Bur+ Råttor önskas

Hej!

Detta är helt nytt för mig (varit medlem i ca 30 min)

Så vi får se hur det går!

Jag söker en stor bur för jag tänkte skaffa mig mina första råttor. Jag har funderat på något voljär aktig men allt är av intresse =)

Är även på jakt efter någon som ska ha små bebisar snart färg och så är inte så viktigt men helst inte rödögda.

Jag bor själv i skåne (Ystad) så det är en fördel om buren finns där =)

NelliePoppe
0

Ingen som har nåot som bara står? kan tänka mig att lägga upp till 1000 kr för en voljär bur!

Och någo som ska ha siamesråtter snart eller vet?

Glad

[nataschaj]
0

Kolla på blocket där finns de voljärer, vissa hemsidor har bra och billiga voljärer (under fåglar).

Transport brukar alltid kunna ordnas, men de finns uppfödare där nere med, dock e mitr minne kort ^^

Glöm inte eniro med, där finns de en del

NelliePoppe
0

mmm..har kollat på dom sidorna! men du vet ju själv när man väl har bestämt sig så vill man att d ska gå fort =) man e som ett litet barn som väntar på tomten =P

[nataschaj]
0

3 höhö vet vad du menar, är sån sj! vill ha allt NU och inte senare :P

Djuräffar då?? åk runt och kolla på både större och mindre? Fågeluppfödare brukar ha sånt till salu för billi peng med

NelliePoppe
0

Okej ja d har jag inte tänkt på Fågeluppfödare Tungan ute

[nataschaj]
0

hehe kolla runt hos dem! för dem brukar ha bra stora burar till bra pris! se till så att dem är rena ordentligt innan råttorna bara

NelliePoppe
0

okej vet du någon bra sida dom finns på? allså fågelfålket =P

Dramatik
0

Jag har en furet tower till salu, dock vill jag ha 1500 för den:) Men den kanske är lite väl stor?

Jag finns strax utanför Sjöbo.

NelliePoppe
0

#8 ja jag tror att det va dig jag skicka mail till via blocket.

jag e bara rädd att dom fortsätter att gnaga i dom hålen som inns =)

Hur är det förresten i nedre botten finns där också ett "utgångshål"?

Dramatik
0

#9 Aha, inte lätt att veta att det var du:P

Där finns ett hål i varje botten ja, men inga som de kommer ut ifrån, eller ja bebisar kan ju göra tror jag. Men som jag skrev är det enkelt att bara sätta hörntoaletter för, man kan ju ofta sätta fast dem i gallret.

NelliePoppe
0

#10 nä det är inte så lätt att veta =)

men på bilden så ser det ut som t finns ett "utgångshål" i den nedre botten med? typ som där är imellan burarna för do ska kunna ta sig igenom!

hmm.. detta blev kanske lite rörigt en du får står kanske =)

Dramatik
0

#11 Jaha, nej det var jag som bytade plats på bottnarna för jag skulle bara ha råttor i ena delen just då. Den med det stora hålet ska sitta överst egentligen för att råttorna ska kunna komma ner också om man vill att de ska vara i hela:) Men ibland har jag bara använt halva buren och om man vill kan man bara sätta en kruka i hålet om man vill ha buren som två burar:)

NelliePoppe
0

aha okj då förstår jag =)

haha.. nu snackar vi på 2 ställen här! börjar bli lite rörigt =P

Dramatik
0

Haha, ja det blev visst det:P